Wednesday 17 April 2013

Hangat Pijor Yope PRU13: Calon BN N23 Manjoi ahli PAS...

Rabu, 17 April 2013
Panas Calon BN Manjoi ahli PAS


IPOH: Jawatankuasa Strategik dan Isu PAS Perak hari ini mendedahkan calon BN di Dun Manjoi yang diisytiharkan oleh Pengerusi BN Perak, Dato’ Dr Zambry Abd Kadir semalam adalah ahli PAS.
Koordinatornya, Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss berkata, calon tersebut, Muhammad Ziad Zainal Abidin, 38,  telah menyertai PAS pada tahun 1997.

Katanya, sehingga hari ini, menantu kepada Bekas Menteri Besar Perak, Tan Sri Tajol Rosli Ghazali itu tidak pernah mengumumkan dirinya keluar daripada parti.

Beliau berkata, pihaknya mendapat maklumat ahli serta penyokong Umno di Manjoi tidak mengetahui tentang identiti Ziad termasuklah dirinya pernah menyertai parti lawan.

Zaid katanya dikatakan baru aktif di bahagian Tambun dan baru sahaja dilantik sebagai bendahari bahagian tersebut.

“Persoalan timbul, adakah beliau sudah keluar daripada PAS?,” soal beliau ketika sidang media di Pejabat PAS Perak, dekat sini hari ini.

Hadir sama ahli jawatankuasanya, Salman Saleh, Ustaz Hakim Mohd Nor, Safarizal Saleh dan Ketua Penerangan PAS Perak, Dr Ahmad Nuri Al-Amin.

Beliau yang juga Timbalan Ketua Pemuda PAS Perak menjelaskan, pencalonan Ziad seolah-olah BN Perak ketandusan calon yang ‘winnable candidate’ dari kalangan ahli serta pimpinannya.
Photo: Perjuangan anak muda mendapat sokongan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat

jom share dan like page ini

https://www.facebook.com/pages/Gelombang-Anak-Muda-Tolak-UmnoBn-TOLAK/138778492957684
Jelasnya, pihaknya turut mempersoal adakah BN Perak khasnya telah menyemak latar belakang calon-calonnya sebelum mereka diberikan tanggungjawab sebagai calon.

Ketika ditanya penglibatan Ziad di dalam PAS, Raja Iskandar berkata, beliau tidak memegang mana-mana jawatan tetapi beliau banyak membantu gerak kerja parti termasuklah ketika pilihanraya 2008 yang lalu.

Ujarnya, Ziad telah mendaftar keahliannya pada 5 Oktober 1997 dengan kaedah daftar terus bernombor 0441563.

“PAS Perak mengalu-alukan pencalonan Ziad sebagai calon dan kami mengucapkan maju jaya kepada beliau dalam pilihanraya ini,” jelasnya lagi.
Harakahdaily/-

Calon BN Dun Manjoi nafi dakwaan beliau anggota Pas

IPOH - Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Manjoi, Mohamad Ziad Mohamed hari ini menafikan dakwaan Pas bahawa beliau adalah anggota parti itu.

Calon muka baru yang berumur 38 tahun itu menganggap dakwaan Pas itu sebagai satu provokasi.

Bendahari Umno bahagian Tambun itu berkata beliau menyertai Umno kira-kira 10 tahun lepas.

"Saya tidak pernah percaya kepada perjuangan Pas. Saya yakin dengan perjuangan BN," katanya ketika dihubungi Bernama.

Mohamad Ziad mengulas dakwaan Koordinator Jawatankuasa Strategik dan Isu Pas Perak, Dr Raja Iskandar Al-Hiss bahawa beliau adalah anggota Pas.

Raja Iskandar dalam sidang media hari ini berkata menurut rekod, Ziad mendaftar sebagai anggota PAS pada tahun 1997 dan keanggotaannya dalam parti gugur secara automatik setelah dinamakan sebagai calon BN semalam.

Mohamad Ziad adalah antara 40 calon muka baru pilihan raya umum ke-13 di Perak yang diumumkan oleh Pengerusi BN negeri Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir. - Bernama

 photo Header_zps1184082a.gif

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena