Tuesday 30 April 2013

SPR Main Wayang.... Mula Jawab Belit-belit..!!!..Susah Sangat Ke Nak Cari Dakwat Kekal?

Selasa, 3pril 2013


SPR - Apa Sudah Jadi?
Bila orang bagi tahu undi pos, tak cat jari dengan dakwat kekal, walaupun mereka yang undi pos itu (sekitar 400,000 orang seluruh Malaysia) berkeliaran semasa hari mengundi 5 Mei 2013 di setiap tempat mengundi, dia jawab nama mereka dah potong dalam daftar pemilih dan tak akan mengundi dua kali!!

Bila orang tanya pulak, habih buat apa cat jari dengan dakwat kekal kepada pengundi biasa yang nama mereka jga dipotong dari daftar pemilih? Dia jawab sebab nak elak pengundi mengundi dua kali.

Bila orang bising pula pengundi awal, yang dicat dakwat kekal, tapi boleh tanggal hanya dengan kulum dalam mulut ja, dia kata pi report polis.
http://2.bp.blogspot.com/-2pidPn96K-Q/UXeUHNQms9I/AAAAAAAAGww/P9ATMfKjSp8/s1600/sprbn.png
AWAT LA SPR NI MAKIN HUDOH KELAKU DAN JAWAB BERBELIT-BELIT...

PERHATIAN: KITA TIDAK MEMUSUHI SEMUA PEGAWAI PENGURUS PILIHANRAYA PARLIMEN SERTA KETUA TEMPAT MENGUNDI YANG TELUS MENJALANKAN TUGAS MENGIKUT PROSEDUR YANG DITETAPKAN, TAPI KITA BENGANG DENGAN DUA TIGA KERAT PEMIMPIN TERTINGGI SPR MALAYSIA.
Posted by Kedah Lanie at 7:00 PM/Aris Awang

SPR Didesak Jawap Isu Dakwat Kekal  Hilang?
(Norutul Ilham)
KUALA LUMPUR 30 APRIL: KEADILAN mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjelaskan kekeliruan berkenaan dakwat kekal yang diguna pakai untuk pengundian awal hari ini kerana
keberkesanannya diragui.

Naib Presiden, Fuziah Salleh berkata, SPR sebagai badan bertanggungjawab tidak boleh 'lari' dari isu ini, sebaliknya mesti bertanggungjawab.

"Kita desak SPR jelaskan. Jika dakwat yang dikatakan kekal itu hanya tahan sejam sahaja, bagaimana pula untuk hari mengundi pada Ahad ini?
"Kalau ini merupakan taktik SPR, bagaimana untuk kita mengawal pengundi yang akan ulang mengundi dua kali selepas membersihkan dakwat di jari mereka," kata Fuziah ketika dihubungi.

Beliau mengulas berkenaan aduan bahawa dakwat yang digunakan pada pengundian awal hari ini tidak kekal dan boleh dibasuh.

Gambar cap jari yang tidak kekal itu tersebar luas di laman sosial menyebabkan kegusaran rakyat khususnya yang akan mengundi lima hari lagi.
Semalam, Setiausaha SPR, Datuk Kamaruddin Mohamed Baria menyatakan, untuk undi awal ini, pengundi akan dicalit dakwat kekal pada jari telunjuk sebelah tangan kiri.

Katanya, dakwat kekal itu berbeza warnanya berbanding pada hari pengundian 5 Mei nanti dan akan melekat di jari selama tujuh hari.

Undi awal dilaksanakan buat pertama kali pada PRU 13 berikutan pindaan kepada Peraturan 27A, Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya) 1981 iaitu kategori orang yang boleh mengundi awal.
Mengulas lanjut, Fuziah tidak menolak taktik licik itu hanya untuk mengaburi rakyat yang mahukan dakwat kekal digunakan dalam pilihan raya kali ini.

Sedangkan menurutnya, boleh jadi SPR sendiri merencana agenda itu secara terancang.

"Ini mungkin taktik SPR untuk membolehkan pengundi mengundi dua kali. Dengan perkembangan ini, saya syak mereka sendiri sudah merancangnya dengan baik.
"Kalau setakat mahu melaksanakan dakwat kekal seperti ini, baik tak payah buat," kata Fuziah yang akan mempertahan kemenangan KEADILAN di Kuantan.

Warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia serta pasangan mereka menunaikan tanggungjawab masing-masing sebagai pengundi awal pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) di 544 pusat pengundian di seluruh negara, hari ini.
Mereka terdiri daripada 161,251 anggota tentera dan pasangan serta 111,136 anggota polis dan Pasukan Gerakan Am (PGA) serta pasangan masing-masing.

Takbir...Allahuakbar
 photo banner-kempen-mengundi_zpsbfa43a7e.gif
 photo Header_zps1184082a.gif

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena