Sunday 14 April 2013

'Mike Tyson' Bakal Mengisytiharkan Menjadi Ahli PAS....di kediaman Tuan Guru Haron Din di Seksyen 1, Bandar Bangi, Selangor jam 12.55 tengah hari tadi.

Ahad, 14 April 2013/3.05pm
KO....BN
BN....KO
KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub mengesahkan seorang bekas menteri besar akan menyertai PAS dalam masa terdekat ini.
Beliau berkata, bekas menteri itu sendiri menghubungi beliau dan menyatakan hasrat tersebut.
"Saya mengesahkan salah seorang bekas menteri besar akan menyertai PAS.
"Beliau sendiri menelefon saya pagi ini dan memberitahu hasrat itu dan akan menyatakan hasrat itu kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat," kata beliau kepada Harakahdaily hari ini.
Tambah Salahudin, bekas menteri besar itu akan mengisytiharkan perkara tersebut kepada umum dalam masa terdekat.
"Beliau sendiri akan mengumumkan kemasukan ke dalam PAS dalam masa terdekat ini," katanya.
Harakahdaily
Mike Tyson Si Leher Beton
Mike Tyson yang terkenal dengan julukan Si Leher Beton boleh garang di atas ring tinju. Tak gentar berhadapan dengan siapapun. Namun, di Masjid Nabawi, ia tertunduk dan meratap hingga air matanya pun mengalir. Inilah pengalaman spiritual mantan juara dunia tinju kelas berat Mike Tyson ketika melaksanakan ibadah umrah. Tyson menjejak Tanah Suci untuk kali pertama pada Jumat, 2 July 2010,
Petinju yang selalu meng-KOkan lawannya di pusingan pertama itu tinggal di hotel dekat Masjid Nabawi dan mendapat sambutan luar biasa dari peminatnya. Ia mendapat pengawalan ketat saat melakukan shalat Zuhur.
Begitu lah serba sedikit tentang sejarah kemasukan Mike Tyson kedalam Islam, dan terbaru berita gua baru baca, Mike Tyson Malaysia masuk PAS.
Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad bin Muhammad Taib atau lebih dikenali sebagai Mat Taib atau nama timangannya Mike Tyson dilaporkan telahpun menyertai Parti Islam Semalaysia (PAS) sebentar tadi.
Walaupun media-media massa lidah biawak UMNO menafikan desas desus ini dan mengatakan mustahil ini berlaku tapi akhirnya apa yang di katakan oleh IR NIZAR, mantan MB Perak sudah direalitikan.

Ini memberi tamparan hebat kepada UMNO BN. Walaupun Najib cuba untuk di lihat dapat sokongan tapi akhirnya orang kuat BN sendiri sudah meninggalkan parti Lucah itu.
Posted by era pasca.
TERKINI - Muhammad Taib Bekas MB Selangor Sertai PAS Sebentar Tadi
KO...BN




Maklumat terbaru yang diterima mendakwa bahawa seorang bekas menteri besar Selangor difahamkan sudah menyertai PAS sebentar tadi.
Khabar gembira ini disedari beberapa sumber yang berada di kediaman Timbalan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Haron Din di Seksyen 1, Bandar Bangi, Selangor jam 12.55 tengah hari tadi.
Difahamkan juga bekas menteri besar Selangor yang dimaksudkan itu ialah Muhammad Muhd Taib yang menyerahkan borang keahlian menyertai parti itu sendiri kepada Tuan Guru Haron.
Menurut beberapa saksi, Muhammad dikatakan sudah banyak bertaubat dari dosa-dosanya yang lalu dan sering berada di kuliah agama dan masjid sejak beberapa tahun lalu, namun pegawainya meminta agar perkara ini tidak dihebohkan.
Ini bagi menjaga nama Muhammad yang pernah terpalit dengan skandal lama termasuk isu wang tunai 19 kilogram ketika ditahan di Lapangan Terbang Sydney, Australia pada 1998.

Muhammad juga sudah lama berjinak-jinak dengan PAS tetapi mahu perkara itu tidak disensasikan juga kerana masih ramai kawannya dalam Umno sebelum ini.
Setakat ini, PAS belum mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai kemasukan Muhammad tetapi dijangka satu sidang media mengumumkan perkara tersebut akan dibuat dalam masa terdekat.
Kelmarin, bekas ADUN Batang Kali, Zainal Abidin Sakom yang merupakan kenalan rapat Muhammad memberitahu bekas bosnya itu tidak akan menyertai PAS kerana dikatakan tetap setia dengan perjuangan Umno selain tidak mudah menggadaikan prinsip perjuangannya.
Muhammad menjadi menteri besar dari tahun 1986 hingga 1997 dan kemudian digantikan oleh Abu Hassan Omar.
Sebuah blog yang rapat dengan pimpinan PAS juga meramalkan Muhammad akan menyertai PAS awal pagi tadi namun pada masa itu belum disahkan.

Kita tunggu penerimaan ahli PAS khususnya dan Pakatan Rakyat amnya terhadap keputusan mengejut ini.
JALAN PULANG


Ahad, 14 April 2013/ 9.00am
Mat Taib Bakal Isytihar Masuk PAS?
Maklumat terbaru Tulang Besi dapat dari salah seorang AJK PAS Pusat yang telefon terus Tulang Besi adalah bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad bin Muhammad Taib atau lebih dikenali sebagai Mat Taib atau nama timanggannya Mike Tyson bakal mengisytiharkan diri beliau untuk menjadi ahli PAS.
Saya tak tau berita ni betul atau tidak tapi sama2 lah kita tunggu pengisytiharan rasmi dari beliau.
Waktu Sinar Harian cuba mendapatkan maklumat dari beliau pun, Mat Taib tidak menafikannya. Beliau cuma kata beliau tidak mahu komen.
Mari kita doakan hati Mat Taib tidak berubah dan beliau istiqamah untuk terus membuat pengisytiharan itu.
Kalau perkara ini berlaku, alamat UMNO Pusat dan UMNO Selangor habis dan hancur.

TULANG BESI
ps khabarnya Mat Taib telah pun mengisi borang PAS
SEARCH MALAYSIAWAVES
UMNO dan MCA
Hubungan UMNO-MCA Kukuh sbb Sama2 Anti Islam
Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yaasin, dilaporkan berkata bahawa hubungan PAS dan DAP tidak pernah kukuh.
Bagi Tulang Besi, hubungan PAS dan DAP tidak boleh disamakan dengan hubungan UMNO dan MCA. PAS tidak menggadai prinsip bila berkawan dengan DAP.
Sepanjang PAS berkawan dengan DAP, PAS tidak pernah meminda perlembagaan Parti yang menyatakan hukum tertinggi adalah Alquran, Al Hadeeth, Ijma dan Qiyas.
Cuma, PAS menghormati sikap DAP yang tidak bersetuju dengan perlaksaan hukum jinayat Islam.
UMNO pula, lebih senang mengikut cakap MCA apabila MCA tidak mahu hukum syariah dilaksanakan. Tidak berapa lama selepas CHua Soi Lek memberi amaran, Najib Tun Razak terus akur dan mengisytiharkan UMNO menolak perlaksanaan hukum hudud sama sekali. (Saksikan kenyataan CHua Soi LEk diikuti dengan laporan TV3 menunjukkan keakuran NAjib terhadap amaran CHua Soi Lek di sini)
Janganlah Tan Sri Muhyiddin Yaasin rasa hubungan PAS-DAP sama dengan UMNO-MCA. PAS tidak sanggup menggadai hukum Allah berbanding UMNO.
TULANG BESI

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena