Thursday 18 April 2013

Menjelang Penamaan Calon Esok: Lim Kit Siang Pulak Dedah Maklumat...Hubaya...BN Peroleh 77 Kerusi Sje!

Jumaat, 19 April 2013
Dalam Risikan PR Mampu Memenangi 145 Kerusi Parlimen!
Maklumat terbaru yang diterima menunjukkan Pakatan Rakyat dijangka menang sehingga majoriti 68 kerusi menerusi satu sumber perisikan yang bocor beberapa hari lalu. Dengan kedudukan ini, Pakatan Rakyat diramal mampu menguasai 145 kerusi, jauh dari sasaran asal 125 kerusi sahaja semasa anggaran awal yang dibuat pertengahan Mac lalu.
Sementara BN cuma memperolehi 77 kerusi sahaja, jauh lebih buruk dari jangkaan asal 95 kerusi juga mengikut anggaran awal pada pertengahan Mac.

Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang yang mendedahkan maklumat ini berkata, walaupun dia tidak dapat mengesahkan sumber yang diterima dari perisikan polis di Bukit Aman, inilah kedudukannya menjelang penamaan calon esok di seluruh negara.
Analisis yang dibentang Ketua Ekonomi Bank Islam yang masih digantung sehingga hari ini, Azrul Azwar Ahmad Tajuddin menyebut Pakatan Rakyat berkemungkinan memperolehi antara 115 hingga 125 kerusi manakala BN antara 95 ke 105 kerusi sahaja.

Kit Siang menghargai kenyataan bekas ketua polis negara, Musa Hassan yang meminta supaya politik ugut dan menakut-nakutkan rakyat yang diamalkan BN ditolak oleh seluruh rakyat.
Musa yang memegang 'janji' BEKAS perdana menteri, Najib Altantuya bahawa proses peralihan kuasa akan berjalan secara aman turut mengingatkan BN tidak boleh menggunakan kekerasan sekiranya secara rasmi diisytihar kalah dalam pilihanraya umum nanti.
Malah, Kit Siang turut memuji Musa kerana terus profesional menegur BN dan Pakatan Rakyat walaupun sudah bersara dari perkhidmatan kerajaan kerana banyak campur tangan BN dalam pasukan polis semasa Musa menjadi ketua polis negara dulu.
#InsyaAllah, harap PR bekerja keras, sebabnya SPR sekarang ni cuba na menangkan BN, mengharamkan DAP adalah  salah satu contoh...
Artikel Oleh Bang Azrin /OH! RAKYAT




0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena