Sunday 28 April 2013

Video Himpunan Putrajaya: Mahathir Tidak Setanding UAI - Pemikirannya Boleh Diarkibkan...& "Pangkahlah di atas kepala tuan-tuan sendiri!"

Ahad, 28 April 2013
             Mahathir & Adnan....Ribu                                             UAI & Husam...Puluhan Ribu                                                                                             


DI PUTRAJAYA : Ribuan Program Mahathir Di Putrajaya, Berpuluh Ribu Datang Ceramah UIA!
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terpaksa datang untuk Ceramah Perdana Pertahankan Putrajaya selepas puluhan ribu menyertai ceramah Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat di Presint 3 malam tadi.
Acara beliau di Presint 3 juga disambut meriah, ini gambar-gambar dari program Mahathir bersama calon BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
 Tanpa menengahkan sebarang bukti, macai-macai UMNO mendakwa bahawa ribuan yang hadir dalam program Tun Mahathir ini adalah pengundi sebenar di Putrajaya.
 Menurut mereka Putrajaya akan kekal dalam penguasaan UMNO/BN kerana ribuan yang hadir dalam program ini membuktikan penduduk di Putrajaya majoritinya tetap kekal menyokong Barisan Nasional.
Tapi apakah ia setanding apa yang dicapai oleh calon PAS Datuk Husam Musa bersama Ustaz Azhar Idrus yang juga diadakan pada hari dan masa yang sama di Presint 19?


Di majlis itu juga, pelakon popular Mustapha Kamal turut hadir bersama dengan lebih 100 rakannya ke Putrajaya menyatakan sokongan secara terbuka kepada calon PAS Putrajaya, Datuk Husam Musa.








Di dalam kuliahnya, Ustaz Azhar Idrus menyatakan harapannya untuk melihat sebuah kerajaan baru yang telus, lebih baik dan beramanah selepas 5 Mei nanti.
 Menjawab soalan parti mana yang perlu diundi, berikut ialah jawapan Ustaz Azhar Idrus.
“Kita jawab mudah. Kita duduk di atas padang. Pangkahlah di atas kepala tuan-tuan sendiri. Faham tak? Benda? Tu atas tu (Tangan Ustaz Azhar menghala ke bulan di atas langit). Atas langit tu, jangan pangkah dahi. Nampak tak?”
Hadirin jawab "nampak" sambil tergelak.
 Ustaz Azhar menyambung jawapannya. “Buat apa nak pangkah dia? Kerana dia bulan? Bukan. Kerana dia lawa putih gitu? Bukan. Kerana dia ada hijau di keliling? Tidak. Faham tak, tak kira apa warna pun, jikalau tulah yang nak kepada kebenaran, nak menegakkan manfaat yang boleh dikongsi bersama, nak menjatuhkan kebathilan, buat marilah logo apapun, kita akan sokong. Dulu, kini dan selamanya.
 "Kebetulan inilah logo yang telah dipersetujui oleh ulamak-ulamak kita, tok-tok guru kita, ustaz-ustaz kita yang berjumlah ribuan di dalam Malaysia, maka kita bersetuju dengan logo ini di peti undi nanti. Bukan kerana logo tapi kerana partinya sudah menetapkan untuk menegakkan kebenaran,” tegas beliau.
Kredit : darisungaiderhaka.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena