Saturday 10 June 2017

[Video Berhijrahlah Untuk Tumbangkan Umno BN & Perbicaraan reman Shazni] Kito nak monang Tampin! AMANAH berkibar di Felda Jelai, Tampin.

Ahad, 11 Jun 2017



Foto Parti Amanah Negara.
Jemput hadir semua!
Foto Mohamad Sabu.
Beliau ditahan kerana membantah SPR melakukan tindakan yang mencemar demokrasi dan sistem pilihan raya di Malaysia. Isu yang dibawa oleh Shazni Munir bersama Pemuda AMANAH ialah sekatan yang dikeluarkan oleh SPR terhadap edaran RDPT kepada parti politik.

Salinan RDPT dianggap penting kepada parti politik sebagai sumber rujukan untuk proses semakan bakal pengundi bagi mengelak kes pengundi meragukan.

Sewajarnya pihak kerajaan mengambil perhatian terhadap isu yang dibawa, bukan mengenakan tindakan terhadap pihak yang membawa isu tersebut.

Kerajaan perlu fokus terhadap tuntutan kami, bukan menahan untuk menakutkan rakyat!

Foto Parti Amanah Negara.
 AMANAH Nasional, Shazni Munir ditemani isteri tersayang di Mahkamah Majistret Putrajaya. Beliau Naib Ketua Pemuda ditahan reman 4 hari bagi membantu siasatan berhubung himpunan bantahan SPR tempoh hari.
#BebasShazni
Foto Azam Mektar.
Doakan pejuang rakyat anak muda Sdr Shazni Munir, Naib Ketua Pemuda AMANAH Nasional, dipermudahkan urusan di Mahkamah Majistret Putrajaya pagi ini.
Penahanan beliau untuk membantu siasatan demo bantah SPR di Pejabat SPR Putrajaya yang telah diadakan pada 23hb Mei 2017 yang lalu.
Demo desakan Pemuda Pakatan Harapan dibuat agar Datuk Seri Mohd Hashim bin Abdullah, memberi penjelasan mengapa arahan dikeluarkan, menghalang parti politik memperolehi salinan cakera padat (CD) rang daftar pemilih tambahan (RDPT) sukuan 1/2017 yang telah diedarkan pihak SPR tanpa gagal semenjak tahun 2002 lagi.
Pagi ini, Sdr Shazni akan diwakili Peguam Sdr Wan Anwar (WAWI) juga merupakan Naib Ketua Pemuda AMANAH Nasional ditemani Sdr Marwan Abdullah. Turut hadir pagi ini isteri beliau, Sdr Mohd Sany Hamzan Ketua Pemuda AMANAH Nasional, Sdr Mahadzir Mat Zili Setiausaha Pemuda AMANAH Nasional.
Azam Mektar | 11:21
Putrajaya.
Foto Wan Anwar.
Wan Anwar telah menambah 2 foto baru — bersama Shazni Munir II dan Mohd Sany Hamzan.
1) Saya dan Ketua Pemuda AMANAH Nasional sempat melawat Shazni Munir di IPD Putrajaya petang ini;
2) Alhamdulillah Shazni sihat dan masih bsemangat utk tumbangkn rejim UMNO-BN;
3) Shazni masih blm disoal-siasat sejak dia ditahan di Wisma tghari td. Alasan polis nk kena tunggu saksi (pegawai komunikasi korporat/pengadu) dtg IPD bg keterangan;
4) Shazni akan ditahan di lokap IPD Putrajaya mlm ni utk tujuan siasatan;
5) Kemungkinan Shazni akan direman esok pagi di Mahkamah Majistret Putrajaya utk lanjutan siasatan kes di bawah Seksyen 341/143 Kanun Keseksaan. In sha Allah saya akan lawan reman dia esok;
6) Isteri Shazni telah dimaklumkan tentang perkembangan kes.
WAN ANWAR WAN IBRAHIM
Peguam
9 Jun 2017
5.15 petang
Foto Amanah Negeri Sembilan.Foto Amanah Negeri Sembilan.
Bendera AMANAH berkibar di Felda Jelai, Tampin.
Kito nak monang Tampin!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena