Saturday 24 June 2017

[Video Mohamed Sabu - Aidil fitri terakhir buat Umno & BN] Terimakah Melayu, Cina, India diusir dari bumi Malaysia?

Ahad, 25 Jun 2017

Terimakah Melayu, Cina, India diusir dari bumi Malaysia?

Mohamad Sabu
Presiden Amanah, Mohamad Sabu menyifatkan pengusiran bangsa Palestin oleh rejim zionis Israel seperti tindakan menghalau rakyat Malaysia dari tanah air yang sama sekali tidak dapat diterima.
"Tuan-tuan terima atau tidak orang Melayu diusir dari bumi Malaysia? Boleh terima atau tidak orang Cina dan India diusir dari bumi Malaysia?
"Boleh terima atau tidak orang Rohingya diusir dari Burma? Boleh terima atau tidak penduduk Palestin diusir dari bumi mereka?" soalnya kepada peserta Himpunan Hari Al-Quds Sedunia anjuran Sekretariat Palestin Malaysia (SPM) di ibu negara hari ini.
SPM adalah gabungan kerjasama Pertubuhan Kebajikan Rakyat Sejagat Malaysia (SEJAGAT), Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM), dan Sekretariat Himpunan Ulama’ Rantau Asia (SHURA).
Bulan Jun ini, genap 50 tahun rejim zionis menceroboh Al-Quds (Jerusalem) dan Masjid Al-Aqsa ekoran serangan mereka ke atas bumi Palestin pada tahun 1967.
Menurut Mohamad, pendudukan haram Israel di Tebing Barat, Semenanjung Gaza dan bahagian Timur al-Quds termasuk Masjid Al-Aqsa sejak tahun itu sebenarnya turut merentas isu kemanusiaan.
"Masalah Palestin bukan masalah umat Islam sahaja. Ia masalah kemanusiaan. Ketua-ketua Palestin ada Kristian.
"Ramai lagi (beragama kristian). Mereka diusir dari bumi Palestin dan berada di Lubnan, Syria dan negara-negara Eropah," jelasnya dalam himpunan bertemakan 'Pembebasan Palestin Agenda Utama Ummah' itu.
Lebih 200 peserta himpunan berkumpul di hadapan Masjid Tabung Haji dan berarak menghala ke Kedutaan Amerika Syarikat (AS) sebelum menyerahkan memorandum bantahan.
Bagaimanapun, beliau berkata, kebanyakan pemimpin negara Arab pada masa ini tidak lagi memperjuangkan hak dan keadilan rakyat Palestin bahkan tunduk kepada kuasa AS.
"Sekarang ramai orang sudah lupa negara Israel dibentuk melalui keganasan. Gunakan senjata membunuh rakyat Palestin, mengusir, merampas tanah-tanah mereka disokong Amerika dan negara-negara Eropah.
"Tertubuhnya negara Zionis Israel, orang Arab kemudiannya terus berjuang untuk membebaskan bumi mereka tapi sekarang pemimpin-pemimpin negara Arab lebih menjadi hamba kepada Amerika.
"Saya fikir pemimpin negara Arab hanya mempamerkan kekayaan mereka tidak peduli lagi rakyat Palestin saban hari rumah dan tanah mereka dirampas.
"Mereka bergaduh sesama sendiri. Bahkan tanpa segan silu ada pemimpin negara Arab mengatakan Israel sahabat kami. Ertinya dasar Israel Zionis yang disokong Amerika yang amat berbahaya kepada dunia," tegasnya diikuti laungan "Jahanam Zionis" dam "Jahanam Israel" bersama peserta himpunan.
Sehubungan itu, Mohamad yang mesra dipanggil Mat Sabu menegaskan perjuangan rakyat Malaysia membantah kezaliman rejim Zionis berdasarkan pertimbangan kemanusiaan.
"Kita berjuang bukan kerana Arab, bukan kerana orang lain tetapi atas dasar kemanusiaan kita. Sesungguhnya orang Mukmin itu bersaudara," tambahnya diakhiri dengan pekikan 'Hidup rakyat', 'Menang Palestin' dan 'Menang Kebenaran."
Turut berucap Pengerusi SHURA, Abdul Ghani Shamsudin dan Presiden MAPIM, Mohd Azmi Abd Hamid.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena