Friday, 30 June 2017

[Video Umno, MIC & MCA Akan Kalah Jika Tak Mainkan Isu Kaum Di Kampung Melayu!] "Ni jenis makan dedak gred F ni"...Tun M kesal pemimpin Umno, BN tak peduli reputasi buruk negara akibat 1MDB.

Sabtu, 1 Julai 2017


Harga Minyak Malaysia RON95 RON97 Diesel Terkini

Foto Otai BERSIH.
Betul ke semua?ke mkn dedak jgk.

Zul Alias

Zul Alias Mangkuk ni tak pergi brunei lagi kot..memang laaa ko rasa mahal sebab ko guna duit malaysia...tapi kalau ko kerja kat sana ko dapat gaji sana ko akan tahu minyak tu murah ker mahal...ni jenis makan dedak gred F ni...

Mohd Noorkhairul
Mohd Noorkhairul Kalau ko convert duit mlysia memeng lah bahalol...sebab ringgit kita jatuh....cuba ko tak convert.ko kje sana.ko isi mnyk kai duit gji ko kje sne...ko rase murah lh..sama gak macam singapor....kalau convert dgn duit kita beza 70sen?tapi pakai duit dia.gaji sana berbesa..baru $1.80sen
Nash Rolle
Nash Rolle Kepala bana anda duit mesia ko tukar duit blah sana mmang kau rasa mahal rege minyak kat negara luar tu..org mengembara luas pemandangan banyak pengetauhan...kau pergi mengembara makin sempit pemandangan dan pemikiran malah makin bodoh bersimpang siur...

Eisham Yahaya
Eisham Yahaya Bodoh.. jangan kau samakan duit Malaysia dengan duit Europe.. bangang betullah kau ni. Aku g sana beli barang 1 troli dengan 50 euro kat sini beli barang 50 hinggit 1 beg plastik je.. bengap betul kau ni nak tipu orang ramai pun jangan lah bengap sangat.. agaknya kau bayar beli barang guna duit malaysia kot kat europe tu.. belajar lah pandai2 sayang jangan bodoh macam lembu kena cucuk hidung. Jangan tak baca komen aku ni..mangkuk hayun.

Tun Mahathir kesal pemimpin Umno, BN tak peduli reputasi buruk negara akibat 1MDB

Tun Dr Mahathir Mohamad
Bekas perdana menteri Tun Mahathir Mohamad kecewa dengan sikap pemimpin Umno dan BN yang terus mendiamkan diri walaupun mengetahui pemimpin mereka menyalahgunakan kuasa dan menjadi tumpuan siasatan dan tuduhan negara luar.
Para pemimpin Umno dan BN, katanya mengetahui tentang saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) dan penahanan jurubank serta penutupan bank di Singapura yang dikaitkan dengan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
"Mereka tahu tentang kegiatan rasuah berleluasa melibatkan duit curi yang dilakukan (Datuk Seri) Najib (Razak) bermula sebaik sahaja ianya menjawat jawatan (perdana menteri). Dia telah menghancurkan Umno dan negara,” dakwa Dr Mahathir dalam catatan terbaru di blognya, chedet.cc semalam.
Dr Mahathir menamakan Menteri Multimedia dan Komunikasi Mohd Salleh Said Keruak, Ketua Penerangan Umno Annuar Musa, Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan Hishamuddin Hussein dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Mustapa Mohamed sebagai antara mereka yang mengetahui perkara sebenar tetapi didakwa memilih untuk terus mendiamkan diri.
Dia juga kesal kerana pemimpin parti komponen BN daripada MIC dan MCA dan semua menteri Kabinet lepas tangan daripada masalah itu.
"Mereka tidak kisah apa yang akan jadi kepada negara ini, kepada rakyat dan kepada reputasi kerajaan yang baik yang dibina pemimpin terdahulu.
"Apa yang mereka kisah hanyalah kedudukan mereka, kemudahan yang mereka dapat serta kemungkinan besar dedak yang diperolehi. Biarlah negara ini hancur.
"Biarkan ianya dipanggil kleptokrasi. Biarkan ianya tersenarai sebagai di antara 10 negara paling korup di dunia. Mereka tidak kisah. Tidak mungkin mereka tidak tahu. Tetapi mereka tidak kisah,” kata Tun Mahathir yang kini menjawat pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Beliau turut memberi amaran kepada pemimpin pembangkang supaya berwaspada kerana mereka sedang ditakutkan dan membayangkan mereka mungkin akan ditahan menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
"Terdapat beberapa tanda atau usaha untuk membina kes bagi menangkap dan menahan pemimpin pembangkang. Penahanan pemimpin pembangkang akan mengucar-kacirkan parti.
"Memang tindakan akan sebabkan rakyat marah tetapi ramai yang akan rasa takut untuk undi pembangkang. Mereka percaya yang Najib akan dapat tahu dan tindakan akan diambil terhadap mereka. Tanpa pemimpin mereka tidak akan tahu apa yang harus dilakukan," katanya.
Dia kemudian merayu kepada semua rakyat Malaysia untuk menolak Najib pada PRU 14 walaupun pemimpin pembangkang terpaksa merengkok dalam penjara.
"Ini adalah negara negara kita. Kita dilahirkan di sini. Kita dibesarkan di sini. Kita telah merasai kehidupan yang baik di sini, mendapat pendapatan yang halal dari pekerjaan yang dilakukan dan perkhidmatan yang diberikan.
"Selamatkanlah negara ini daripada dihancurkan dan diranapkan sama sekali," tegas beliau.
MALAYSIA DATELINE

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena