Sunday 11 June 2017

[Video Wanji - Apa masalah bukan Islam nak masuk masjid] Usir MP Kluang, 2 ditahan polis & Amanah Johor kutuk tindakan samseng di bazar Ramadan.

Ahad, 11 Jun 2017

Foto Suara Rakyat.
Ini bukan kali pertama gelagat samseng membuat provokasi di bazar Ramadan Kluang, MALAH SUDAH DUA KALI.
Kali ini sampai menumbuk mangsa. Harap pihak berkuasa dapat bertindak seadil-adilnya tanpa mengira fahaman politik.
TERMASUK JUGA siasat terhadap ugutan daripada anak kpd salah seorang samseng tersebut mahu letupkan muka orang yang sebar video bapanya..

Amanah Johor kutuk tindakan samseng di bazar Ramadan

 | MALAYSIA DATELINE
Parti Amanah Negara (Amanah) Johor mengutuk sekeras-kerasnya tindakan sekumpulan pemuda menghalau ahli Parlimen Kluang Liew Chin Tong  dan rombongannya sewaktu edaran kurma di bazar Ramadan semalam.
Aminolhuda HassanPengerusi Amanah Johor Aminolhuda Hassan berkata, tindakan itu tidak mencerminkan agama Islam yang menjadi Rahmatan Lil 'Alamin.
"Saya dengan ini menyatakan rasa kesal atas kejadian yang berlaku semalam. Kejadian yang berlaku hampir setiap tahun dalam kawasan Kluang ini sememangnya tidak mencerminkan agama Islam yang menjadi Rahmat Pada Seluruh Alam.
"Dengan berbekalkan apa yang diajar di dalam Al-Quran dan hadis Rasulullah SAW di bulan yang penuh keberkatan, apatah lagi dengan semangat Bangsa Johor yang diimpikan oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor, Amanah Negeri Johor mengutuk sekeras-kerasnya tindakan samseng yang berlaku itu," katanya dalam kenyataan hari ini.
Dalam kejadian petang semalam, sewaktu Pakatan Harapan Kluang dihalau dan dimaki hamun oleh sekumpulan pemuda ketika tiba di bahagian gerai menjual pakaian sehingga menimbulkan kekecohan.
Chin Tong bersama-sama ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Mengkibol, Tan Hong Pin dan beberapa ahli jawatankuasa Pusat Khidmat Wakil Rakyat Kluang yang diketuai oleh Sheikh Omar Ali.
Chin Tong juga dikasari sehingga cermin matanya tercampak.
Ekoran itu satu laporan polis dibuat berhubung insiden itu di ibu pejabat polis (IPD) Kluang malam tadi.
Aminolhuda juga berkata, Amanah Johor sentiasa komited untuk menerapkan suasana yang harmoni dalam masyarakat tidak kira bangsa dan agama.
"Sebagai ahli parlimen dan Adun bagi kawasan tersebut, sudah menjadi tanggungjawab mereka untuk turun bertemu masyarakat tidak kira bangsa atau agama," katanya yang juga Adun Parit Yaani.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena