Saturday 10 June 2017

[Video Pasai apa ada orang beli beras hanya setengah kilo aje? PRU14 - Bertekad Tumbangkan BN] Antara Penerima BRIM dan dekorder TV percuma, siapakah yg untung 'atas angin'?

Ahad, 11 Jun 2017

Antara Penerima BRIM dan dekorder TV percuma, siapakah yg untung "atas angin"..???

Kos decoder RM199, bakal diberi kepada penerima Brim seramai 4.2juta. Berapa kos keseluruhan belanja decoder ini ?
4.2j pengguna brim x RM199
= RM835,800,000 / RM836juta -Projek mee segera PRU14.
Belanja decoder ini saja hampir RM1bilion untung kpd pembekal syarikat decoder ? Wahai menteri, mana pergi otak kalian di saat Malaysia berkira utk beri Brim tapi projek pisang panas buleh di selitkan ?
Inilah yg GM kata dahulu, Malaysia tidak bijak berbelanja. Sama juga kes pembatalan peruntukan belajar, kesihatan & sebagainya. Dan telah di beritahu akan idea hapuskan ptptn & duti eksais kenderaan yg menyebabkan harga meningkat hampir 300%.
Bayangkan RM836 juta itu di peruntukkan lebih kepada 5juta penerima Brim. Bukankah lebih ramai rakyat dapat merasa ?
Mengapa tidak buleh harga RM199 yg kerajaan sementara ini perlu bayar kepada pembekal decoder di alihkan kepada bantuan bayaran elektrik & air rumah rakyat, bukankah lebih elok membantu mengurangkan tekanan rakyat ? 
Rakyat miskin menerima Brim, kerajaan suruh cucuk decoder di tv ? ada rakyat yg tak ada tv pun di rumah, tercari wang lebih semata nak bayar bill perbelanjaan.
Entah mana akal menteri bijak dalam Malaysia ni. Bijak pelahap duit utk keuntungan kroni.
Dah GM katakan dulu, Umno Baru & BN ini tidak ada keupayaan apa sbnrnya. Hanya bergantung kpd projek kerajaan utk cari wang lebih bagi perbelanjaan PRU14 milik partinya sendiri. Sekiranya kalah mereka di PRU14 ini, tercarap segalanya kerna segala akses kita sekat. Jika di siasat satu persatu, lagi habis terbungkam wajah mereka satu persatu.
Benamkan Umno Baru & BN pada PRU14 ini. Hanya ini saja caranya agar kita dapat selamatkan negara dari musnah di tangan sang kleptokrasi.
Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.

KDL.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena