Saturday 17 June 2017

[Video Bongawan Shafie Apdal Walkabout Sabah] PH sedang pertimbang dua struktur kepimpinan.

Sabtu, 17 Jun 2017

PH sedang pertimbang dua struktur kepimpinan

Amanah akhbar

Pakatan Harapan (PH) kini sedang menilai dua struktur yang melibatkan kedudukan tokoh-tokoh utama mereka sebelum didaftarkan kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS).
Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad berkata, satu struktur itu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai penasihat manakala Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai pengerusi Majlis Presiden.
"Satu lagi struktur adalah yang dicadangkan oleh Bersatu iaitu yang disiarkan oleh akhbar mingguan Amanah (gambar atas) yang sedang berada di pasaran sekarang," katanya kepada Malaysia Dateline.
Kedua-dua struktur ini sedang dipertimbangkan oleh pimpinan dan dijangka akan dibuat kata putusnya dalam mesyuarat Majlis Presiden PH akan datang.
Khalid berkata demikian ketika mengulas laporan muka depan akhbar Amanah yang meletakkan struktur cadangan PH.
Dalam struktur itu, Anwar dicadangkan sebagai penasihat atau ketua umum manakala Mahathir sebagai pengerusi manakala Presiden PKR, Wan Azizah sebagai presiden.
Presiden tiga lagi parti gabungan itu, Tan Sri Muhyiddin Yassin (Bersatu), Mohamad Sabu (Amanah) dan Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) dicadangkan sebagai timbalan presiden.
"Kedua-dua struktur ini sedang dipertimbangkan dari segi baik buruknya kerana ia mempunyai kelebihan masing-masing," kata Khalid.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena