Friday 9 June 2017

[Video Suara Anak Muda Kelantan] Pemimpin Pemuda Amanah mungkin direman esok.

Jumaat, 9 Jun 2017

Pemimpin Pemuda Amanah mungkin direman esok

 | ARIF ATAN
Shazni Munir Mohd Ithnin
Naib Ketua Pemuda Amanah, Shazni Munir Mohd Ithnin dijangka direman esok di Mahkamah Majistret Putrajaya untuk lanjutan siasatan kes di bawah Seksyen 341/143 Kanun Keseksaan.
Peguam Biro Undang-undang Amanah (Kanun), Wan Anwar Wan Ibrahim berkata demikian selepas melawat Shazni di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya petang tadi.
Seksyen 341 merujuk kepada kesalahan "menghalang mana-mana orang dengan salah" dengan memperuntukkan hukuman penjara sehingga sebulan, atau denda sehingga RM1,000 atau kedua-duanya sekali.
"Alhamdulillah, Shazni sihat dan masih bersemangat untuk tumbangkn rejim Umno-BN.
"Shazni masih belum disoal siasat sejak dia ditahan di Wisma tengah hari tadi. Alasan polis nak kena tunggu saksi (pegawai komunikasi korporat/pengadu) datang IPD bagi keterangan," ujarnya.
Wan Anwar Wan Ibrahim Beliau yang hadir bersama Ketua Pemuda Amanah Nasional, Sany Hamzan berkata, Shazni akan ditahan di lokap IPD Putrajaya malam ini untuk tujuan siasatan.
"Insha Allah saya akan lawan reman dia esok. Isteri Shazni telah dimaklumkan tentang perkembangan kes," kata Wan Anwar lagi.
Terdahulu, tiga anggota polis berpakaian preman menahan Shazni di Wisma Amanah Negara di ibu negara kira-kira jam 12.20 tengah hari tadi walaupun pada mulanya mereka dimaklumkan datang untuk merakam kenyataan.
Beliau ditahan polis susulan daripada protes termasuk merantai dan mengunci pagar Ibu Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Putrajaya pada 23 Mei lalu berhubung bantahan memberhentikan pengedaran Rang Daftar Pemilih Tambahan (RDPT), 23 Mei lalu.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena