Monday 24 June 2013

Panas: Aktivis Tersiksa Di Luar, Anwar Gelak Sakan Di Dalam !!

Isnin, 24 Jun 2013
Protes Di Hadapan Parlimen 25 Di Tahan
Aktivis Tersiksa Di Luar, Anwar Gelak Sakan Di Dalam !!
Ramai yang pasti terkejut dengan adengan yang disaksikan ini. Di kala beberapa orang aktivis Black 505 berhadapan dengan pihak polis di luar bangunan parlimen, tetapi dua pemimpin utama politik negara iaitu Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Pembangkang, Daruk Seri Anwar Ibrahim kelihatan mesra bersarapan bersama pagi tadi. Mungkin bagi sesetengah pihak, ia dianggap perkara biasa apabila seorang Ketua Pembangkang dijemput bersarapan dengan Ketua Kerajaan yang memerintah. Namun, bagi mereka yang hadir ke parlimen untuk menghantar memorandum mendesak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR meletakkan jawatan, pasti akan benci melihat adengan ini. Ternyata ia satu senario biasa dalam sesebuah negara demokrasi seperti Malaysia ini sebenarnya. 

Apapun, apa salahnya para pemimpin pembangkang yang berada di dalam dewan turun melihat aktivis yang ditahan ketika berhadapan dengan pihak polis. Kini ramai yang musykil apabila Anwar awal-awal lagi mengatakan tiada lagi himpunan membantah SPR akan diadakan selepas ini. Apakah ia bermakna Pakatan Rakyat kini sudah sedia menerima kenyataan bahawa BN menang pilihanraya umum ke-13 lalu secara sah?. Inilah yang memusykilkan ramai pihak sekarang sebenarnya. Apa yang jelas, selain Anwar beberapa orang lagi pemimpin pembangkang turut kelihatan mesra dengan barisan pemimpin kerajaan. Sepatutnya adengan sebegini ditangguhkan terlebih dahulu bagi menghormati aktvivis yang sedang berjuang untuk menuntut keadilan PRU-13 di luar parlimen. Kenapa perlu bermuka-muka ketika mereka tersiksa diluar sana. Adalah lebih elok ahli parlimen pembangkang turun melihat adengan yang berlaku diluar daripada bermesra di dalam parlimen!.
Jika Copy Paste, Sila Nyatakan Sumber Artikel Ini: http://pahangdaily.blogspot.com/2013/06/panas-foto-najib-anwar-minum-di.html#ixzz2X43yNdNa

RAKAMAN GAMBAR NAJIB, MUHYIDDIN DAN DSAI DUDUK SEMEJA MINUM PAGI SELEPAS ANGKAT SUMPAH AHLI PARLIMEN CUBA DIJADIKAN ISU BESAR!!!!!!




Rakaman gambar Dato' Seri Najib bersama-sama dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin, minum pagi duduk semeja dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim di bangunan Parlimen selepas angkat sumpah cuba diputarkan menjadi isu politik oleh seorang ahli Parlimen veteran yang baru menang dari Kelantan sebagai kisah pemimpin duduk seronok minum pagi bersama pihak lawan tetapi rakyat berjemur di luar panas berjerebu lawan penipuan SPR.

Hakikatnya DSAI duduk semeja kerana mengikut protokol sebagai Ketua Pembangkang.

Paling ketera dalam rakaman gambar diatas betapa begitu ramai "bodyguard" DSNR dan TSMY mengelilingi kawal ketat keselamatan meja tersebut.

Menunjukkan betapa profesional dan matangnya politik DSAI.
Posted by OMAK KAU!!!!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena