Friday, 14 June 2013

Video & Gambar PEMILIK MENARA UMNO PULAU PINANG BUKAN KEPUNYAAN UMNO...

Jumaat, 14 Jun 2013
PEMILIK MENARA UMNO PULAU PINANG BUKAN KEPUNYAAN UMNO TETAPI MILIK SEPENUHNYA OLEH MENTERI KEWANGAN DIPERBADANKAN IAITU JKP SDN BHD.!!!!!

Rupa-rupanya menara UMNO Pulau Pinang yang antena runtuh semalam mengakibat seorang terkorban dan beberap lain cedera parah dan berpuluh kenderaan rosak bukannya milik UMNO tetapi JKP Sdn Bhd yang di pengerusikan oleh Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Dato' Zainal Abidin Osman.

JKP Sdn. Bhd. (JKPSB) telah ditubuhkan pada 12 Julai 1995 dan dimiliki sepenuhnya oleh Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD). JKPSB juga merupakan agensi pelaksana kepada Majlis Pembangunan Ekonomi Bumiputera Pulau Pinang yang dulunya dikenali sebagai Jawatankuasa Pemandu Penyertaan Bumiputera Pulau Pinang (JKP). Peranan JKPSB meliputi fungsinya sebagai Pemilik Tanah, Agen Pembangunan dan Pengurus Harta.

Penubuhan JKPSB adalah bertujuan untuk melaksanakan program dan projek sosio-ekonomi Majlis Pembangunan Bumiputera Pulau Pinang yang bertujuan untuk kepentingan masyarakat Bumiputera di Negeri Pulau Pinang supaya tidak tersisih dari arus pembangunan ekonomi negeri yang berkembang dengan pesat.
Kedah.kini






 Ulasan:
 Tanpa Nama berkata...
tak kesahlah bangunan apa yang runtuh, cuma korban jiwa yang berlaku amat menyedihkan, baru saje runtuhan di Jambatan Kedua P Pinang runtuh dan mengorbankan orang awam, mudah-mudahan mangsa yang terkorban akan di ampunkan dosanya oleh Allah seperti yang disampaikan oleh Ustas Badli Shah dalam segmen Cinta Ilmu di TV Al Hijrah petang tadi dengan syarat mangsa itu seorang muslim
13/06/2013 9:13:00 PTG

 Tanpa Nama berkata...
ALLAH yg MAHA KUASA memberi pertunjuk pada rakyat pulau pinang...fikir2lah
13/06/2013 10:41:00 PTG

 Tanpa Nama berkata...
ya rakyat pulau pinang harus berfikir,asal bangunan projek bn kena berjaga2
14/06/2013 7:28:00 PG
 Helmi berkata...
takziah sekali lagi kepada keluarga mangsa. 
harapnya tiada pihak menuduh kejadian ini disebabkan Lim Guan Eng. 
jelasnya Menara UMNO P.Pinang. 
Harap semua bangunan yang dibina semasa pemerintahan BN dipantau.
14/06/2013 9:51:00 PG

 Alifnajmi berkata...
Anon 7:28... Bangunan tu adalah milik JKP SDN BHD. Umno hanya penyewa 2 floor di bangunan tersebut iaitu di tingkat 6 & 7.
Jadilah pengamal politik yg bijak.
14/06/2013 10:18:00 PG

 Tanpa Nama berkata...
Bgn bukan milik Umno...tapi ada sign board "Menara UMNO"...
dri Ganukite DarulRuntuh
14/06/2013 10:48:00 PG

 Tanpa Nama berkata...
lokasi operasi UMNO, satu petunjuk UMNO bakal tumbang.. fikir2kan
14/06/2013 11:23:00 PG

 Tanpa Nama berkata...
Biasa lah alasan umno bn yg bangang dah jelas menara atau bangunan umno haram jadah apa nak dinafikan lagi jangan bodohkan orang melayu barua punya orang.
14/06/2013 11:27:00 PG
 rockers berkata...
umno memang dah tumbang kt pp,tp kini apa2 yg masih kepunyaan umno pulak lah akn musnah satu persatu bkn dari perbuatan manusia tapi dari yang maha kuasa..
14/06/2013 11:30:00 PG

 Tanpa Nama berkata...
kalau UMNO penyewa,nape nama bangunan tu MENARA UMNO??ntah laa...lps PRU-13 ni,mcm2 bencana alam yg Allah s.w.t telah beri kpd masyarakat Malaysia.bot karam kt srwk,kes stadium kt Phg,jmbtn kedua PP runtuh,masjid Ganu runtuh,mcm2 lg laa....fikir2kanlahh...takziah diucapkan kpd keluarga mangsa2 yg terlibat...ingatlah,dunia sedang menghampiri akhir zaman...
14/06/2013 12:26:00 PTG

 Rosmah berkata...
Diminta semua bangunan atau jambatan yg mempunyai logo UMNO segera membuang logo tersebut utk mengelakkan kejadian runtuh berulang.
14/06/2013 4:18:00 PTG
Kedahkini
Menara UMNO tu harta Kerajaan yang dijadikan harta UMNO rupanya..

Sudah menjadi lumrah bagi para pencacai UMNO untuk menganggap apa saja milik Kerajaan Malaysia itu adalah milik UMNO.. 

Oleh itu kita telah menyaksikan berbagai kemudahan awam contohnya ialah Dewan Orang Ramai dan juga berbagai peralatan didalamnya dijadikan milik UMNO oleh macai-macai UMNO sedangkan ianya dibina untuk kemudahan orang ramai.. 

Insiden runtuhnya satu antena telekomunikasi yang dipasang diatas sebuah menara yang dikenali sebagai Menara UMNO di Pulau Pinang yang mengorbankan satu nyawa di Pulau Pinang telah mendedahkan meskipun ianya dinamakan Menara UMNO tetapi bangunan tersebut bukanlah milik UMNO..
anaksungaiderhaka.
Baca apa yang dilaporkan oleh BERNAMA ini.. 

GEORGE TOWN: Pemilik bangunan Menara Umno, JKP Sdn Bhd (JKP) akan mengalihkan sisa rasuk yang masih tergantung di bangunan itu hari ini bagi membolehkan kerja pembersihan jalan di kawasan bangunan itu. 

Lewat petang semalam, sebuah penebat kilat sepanjang 20 meter yang terletak di atas bangunan menara itu di Jalan Macalister di sini runtuh akibat angin kencang mengakibatkan jalan rosak selain menghempap beberapa kenderaan. gambar dan video sila lihat di SINI

Ketua Pegawai Eksekutif JKP Adzmi Ariffin berkata pihaknya telah menyewa sebuah kren untuk tujuan itu dan meminta semua pihak bersabar sehingga kerja-kerja mengalih rasuk itu selesai. 

Adzmi berkata bangunan 21 tingkat itu yang siap dibina pada 1997 dan dibeli daripada Amanah Capital Bhd pada 2005 itu kukuh kerana kerja penyelenggaraan dilakukan secara berkala dan menyifatkan insiden runtuhan itu sebagai bencana alam. 

Bangunan itu yang menempatkan pejabat, syarikat dan kolej swasta dijadual beroperasi seperti biasa pada Isnin ini kerana bahagian yang terjejas hanyalah penebat kilat itu sahaja, katanya kepada pemberita ketika ditemui di lokasi kejadian ~ BERNAMA
Apa yang BERNAMA dedahkan diatas ialah bangunan itu adalah milik JKP Sdn. Bhd.

JKP ini pula milik siapa??
JKP Sdn. Bhd. (JKPSB) telah ditubuhkan pada 12 Julai 1995 dan dimiliki sepenuhnya oleh Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD). 

JKPSB juga merupakan agensi pelaksana kepada Majlis Pembangunan Ekonomi Bumiputera Pulau Pinang yang dulunya dikenali sebagai Jawatankuasa Pemandu Penyertaan Bumiputera Pulau Pinang (JKP). 

Peranan JKPSB meliputi fungsinya sebagai Pemilik Tanah, Agen Pembangunan dan Pengurus Harta. 

Penubuhan JKPSB adalah bertujuan untuk melaksanakan program dan projek sosio-ekonomi Majlis Pembangunan Bumiputera Pulau Pinang yang bertujuan untuk kepentingan masyarakat Bumiputera di Negeri Pulau Pinang supaya tidak tersisih dari arus pembangunan ekonomi negeri yang berkembang dengan pesat. 

JKP Sdn Bhd yang di pengerusikan oleh Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Dato' Zainal Abidin Osman ~ Sumber Info dari SINI
JKP Sdn. Bhd. (JKPSB) adalah dimiliki sepenuhnya oleh Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD). 

Adakah Menteri Kewangan Diperbadankan itu milik UMNO?.. bukan.. ianya adalah milik Kerajaan Malaysia..

Oleh kerana ianya milik Kerajaan Malaysia, wang yang diguna untuk memiliki bangunan itu sudah tentu datangnya dari cukai yang dikutip dari rakyat Malaysia tanpa mengira ideologi politik..

Tetapi oleh kerana sudah biasa menjadikan harta Kerajaan Malaysia itu harta UMNO dan harta UMNO itu harta mak bapak depa.. bangunan milik Kerajaan itu dinamakan sebagai Menara UMNO..
anaksungaiderhaka.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena