Tuesday 18 June 2013

The Macalister Road Tregedy: Tanya sama itu Anwar Ibrahim laa...

Selasa, 18 Jun 2013
 Tanya sama itu Anwar Ibrahim laa...
Nampaknya dalam menjawab apa yang dipersoalkan Ahli Parlimen Tanjung, Ng Wei Aik mengenai Menara UMNO di Pulau Pinang ini, Blogger dan juga pemimpin UMNO Pulau Pinang mempunyai jawapan yang sama.. 

Nama bangunan itu tiba-tiba popular berikutan runtuhnya penebat kilat yang didirikan di atas bangunan itu dan mengorbankan dua nyawa..

Ng Wei Aik mempersoalkan tindakan kerajaan negeri yang diterajui Gerakan sebelum ini berhubung kebenaran pembinaan Menara Umno dibina sebelum pelan pembangunannya dikemukakan dan diluluskan. 

Menurutnya, kerajaan tempatan ketika itu membenarkan bangunan itu dibangunkan seperti yang dimohon kontraktor di atas klasifikasi sebagai kerja khas iaitu pada 23 Disember 1995, sedangkan pelan bangunan yang pertama diserahkan selepas dua tahun iaitu pada 31 Julai 1997 manakala pelan yang diubahsuai pula dihantar pada 24 Julai 1998. 

“Bagaimana kerajaan negeri ketika itu tunduk kepada Umno negeri dengan membenarkan kerja bermula walaupun pelan bangunan itu belum dikemuka?
Ketua Pemuda UMNO, Dr Shaik Hussein Mydin pula meminta ditanya kepada Anwar. 
“Seingat saya, bangunan ini dibina pada 1998 iaitu ketika Anwar selaku orang pertama dalam Umno di negeri ini. Oleh itu, saya tidak boleh komen lebih berhubung status bangunan ini serta reka bentuknya. 

“Jika sesiapa yang hendak tahu lebih berhubung perkara ini, sila bertanya kepada Anwar kerana saya percaya, beliau lebih tahu semuanya,” katanya ~ Sinar Harian

Pengerusi Umno Pulau Pinang Zainal Abidin Osman juga mengatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang paling layak untuk menjawab soalan berkaitan Menara Umno negeri yang didakwa dibina sebelum pelannya dihantar.

Zainal berkata, Anwar ketika itu timbalan perdana menteri dan pengerusi Umno Pulau Pinang dan mereka tidak mempunyai sebarang jawatan pada masa itu. 

"Dia tahu segala-galanya," kata Zainal dalam sidang media hari ini ~ Malaysiakini

Jadi... kita pakat-pakat tanya Anwar Ibrahim laaa... kan senang tak payah fikir banyak-banyak.. semua kesalahan kita halakan kepada Anwar..

Jambatan yang runtuh dua minggu dulu pun kita patut tanya Anwar juga, sebab apa jambatan tu runtuh?
Posted by Anak Sungai Derhaka.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena