Thursday 20 June 2013

Tawaran Berkahwin Dengan Wanita Syria: Mahar + Airfare + Kenduri + Kadi = RM4,420...

Khamis, 20 Jun 2013
Wanita Syria

Polis Sedang Siasat Dalang Sindiket Jual Wanita Syria!


KUALA LUMPUR - Polis DiRaja Malaysia (PDRM) kini sedang giat menyiasat satu lagi sindiket penipuan menjual wanita Syria untuk dijadikan isteri kepada rakyat Malaysia disebarkan menerusi Facebook. Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan, berkata beliau percaya kegiatan terbabit didalangi sindiket penipuan, tetapi akan menjalankan siasatan jika terdapat maklumat berkaitan pemerdagangan manusia menerusi laman sosial. Orang ramai diminta menghubungi seorang lelaki dikenali ustaz Azizul yang dipercayai orang perantara bagi mendapatkan wanita Syria itu. Lelaki terbabit kemudian menuntut deposit RM150 sebagai pendahuluan sebelum urusan selanjutnya dijalankan. Kegiatan menjual wanita Syria dengan harga serendah RM800 itu mula tersebar menerusi Facebook sejak kelmarin.

Jika Copy Paste, Sila Nyatakan Sumber Artikel Ini: http://pahangdaily.blogspot.com/2013/06/polis-sedang-siasat-dalang-sindiket.html#ixzz2Wgb1j3ak


Isu Tawaran Berkahwin Dengan Wanita Syria Adalah Tidak Benar
Oleh Aida Sue

PENGUMUMAN PENTING….PENGUMUMAN…..Ikhwan Mesir umum untuk sesiapa yang sanggup untuk ambil muslimat Syria sebagai isteri hanya $40 sahaja..sekarang ramai berada d masjid2 di sekitar Kaherah, Mesir..Masih muda dalam lingkungan umur 15 tahun hingga 20 tahun.

Mahar - RM120
Airfare nak bawak datang sini – Rm2000
Kenduri Kecil-kecilan ambil catering dengan 200 orang x RM10 – RM2000
Kadi + urusan perkahwinan – RM300
Total – Rm4420 dapat bini lagi seorang!


lelaki-kahwin-gadis-syria
PENJELASAN
Berita yang tersebar bahawa Ikhwan Muslimin Mesir menawarkan perkahwinan dengan wanita Syria adalah tidak benar.

Apa yang kami musykilkan, mengapa apabila isu perkahwinan, ramai pula yang sanggup dan sebarkan walaupun berita belum sahih. Sehingga perbincangannya terpesong jauh dan lari dari niat yang asal.

Tetapi kenapa apabila diajak bersama-sama solidariti bersama rakyat Syria, kurang mendapat sambutan. 

Moga kita tidak lari dari niat yang asal dan moga Allah memberi hidayah kepada kita semua.
kahwin-gadis-syria
Sumber : http://azizulhakim91.blogspot.com/2013/06/kahwin-dengan-gadis-muslimat-syria.html
Photo: LAPORAN METRO TENTANG ISU TAWARAN PERKAHWINAN

Kami mengucapkan terima kasih kepada Harian Metro kerana memberbetulkan maklumat berkenaan isu tawaran perkahwinan dengan rakyat Syria berdasarkan pendedahan kami sebelum ini.

Semoga selepas ini, berita yang kami siarkan berkenaan perjuangan rakyat Syria dan kekejaman Basyar juga disiarkan demi membuka mata rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syria

Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syria
HARI UNTUKMU SYRIA 
Himpunan Aman dan Serahan Memo, 14 Jun 2013,  Hadapan Kedutaan Syria - Anjuran Dewan Pemuda PAS Malaysia dengan sokongan Syria Care, ABIM dan beberapa NGO lain.
Photo


Photo









Berikut adalah lakaran terkini kedudukan mujahidin di setiap wilayah di Syria.
Doakan mereka.

Photo: KEMASKINI KEDUDUKAN MUJAHIDIN

Berikut adalah lakaran terkini kedudukan mujahidin di setiap wilayah di Syria.

Doakan mereka.
Photo: TERKINI

Alhamdulillah, maklumat terkini yang diterima bahawa Ketua Komander Liwa' At-Tawhid yang dikatakan gugur syahid baru-baru ini hanyalah berita palsu yang disebarkan oleh pihak musuh.

Hari ini Komander Abdul Qadir Soleh tampil menafikan berita palsu tersebut. Dan gambar ini pula menunjukkan mujahidin daripada Liwa' At-Tawhid sedang bersiap sedia sebelum turun ke medan jihad di Nabl dan Zahrā'.

Nota : Cukuplah isu berkahwin, kita fokus isu asal. Mujahidin memerlukan sokongan dan doa kita semua.
Photo: TERKINI

1) Muktamar Ulama Se-Indonesia telah bersetuju membentuk satu pasukan 'Sejuta Sukarelawan' yang akan pergi berjihad di Syria.

2) Manakala Mesir pula tidak akan mengenakan apa-apa tindakan bagi rakyatnya yang telah pergi berjihad di Syria.

3) Seorang jutawan muda di Qatar telah bersedia untuk menjadi sponsor kepada 50 orang mujahidin dari negara tersebut untuk pergi berjihad di Syria.

4) Sementara di Algeria pula, ribuan pemuda Islam telah mendaftarkan nama mereka untuk berangkat ke Syria berjihad di sana.

#freesyria #pray4syria
Photo: REHAT SEKETIKA

Seorang mujahidin berehat seketika sambil meminum seteguk air mineral setelah berhempas pulas dalam operasi jihad di Timur Halab.

Doakan mereka.
Komen
Si Kecil cmner anak mesia nk p jihad? loan keta, ptptn, loan umah dan segala mcm loan yg ade unsur riba terlibat..sekadar pertanyaan..

Muhammad Gaffi-Al Fateh Teruskan pak cik!! Allah sahaja pelindung pakcik!! semangat pakcik mengigatkan saya kpd sahabat besar rasullulah SAW Abu ayubb al ansari ketika beliau berjihad di bumi konstanine ketika berumur 90thn...kemenangan pasti pd yg Haq dan yg batil pasti akan lenyap...anak hanya mampu berdoa dr jauh tuk pakcik kerna masa anak blom sampai lg tuk kesana insyallah suatu masa nnt akan kesana jua...
Takbir!....Allahuakbar

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena