Friday 21 June 2013

Penipu-penipu SPR - Letak Jawatan & Ingat kita takut? Jangan mengarut, kita tunjukkan RAKYAT KEDEPAN!

Jumaat, 21 Jun 2013
Anak Muda Ke Jalan Raya
Tuntutan 3 Perkara:
1. Mendesak Pengerusi, Timbalan Pengerusi dan 5 anggota panel SPR meletak jawatan.
2. Menuntut kawasan yang berlaku pertikaian agar diadakan pilihanraya semula.
3. Menuntut agar dihentikan sebarang proses persempadanan semula dan apa-apa juga proses lain sehingga anggota SPR yg baru dibentuk semula melibatkan kesemua pihak.
Di Sungai Petani Kedah pagi ini
Minta Bantuan Askar Bukti Polis Panik
Kenyataan Terbuka
21 Jun 2013

Minta Bantuan Tentera Bukti Polis Panik

Cadangan pihak polis untuk meminta bantuan tentera bagi menghadapi kemaraan rakyat pada himpunan kemuncak Black505 cuba dilihat sebagai satu ugutan serius. Namun SAMM berpandangan sebaliknya setelah menghalusi polemik terbaru caturan regim pemerintah. 

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) percaya cadangan dari Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Datuk Seri Salleh Mat Rasid bukan sahaja satu usaha untuk menakutkan rakyat, tetapi juga kerana kedudukan pihak polis hari ini yang tidak lagi mendapat kepercayaan dan kepedulian daripada rakyat. 

Satu demi satu arahan polis dilanggar oleh rakyat kerana rakyat percaya arahan polis ini dilontarkan oleh mereka yang mendirikan sebuah kerajaan hasil dari penipuan pilihanraya. Buktinya, di Kelana Jaya ratusan ribu hadir walaupun diancam oleh pihak polis. Situasi sama juga berlaku di hampir seluruh negara apabila bermacam arahan polis untuk mengagalkan himpunan Black505 dilanggar oleh rakyat.

Juga, satu demi satu tindakan pihak polis dalam mengekang kebangkitan rakyat membuktikan pihak polis lebih mengutamakan 'kedudukkan' kerajaan 46% Barisan Nasional berbanding keselamatan dan aspirasi rakyat. Bermula dengan penangkapan beberapa pimpinan parti dan aktivis ketika menjelang perhimpunan aman #SuaraRakyat505 di Amcorp Mall 25 Mei lalu, kemudian sekali lagi pihak polis hilang pertimbangan apabila menangkap anak muda yang melakukan aksi spontan 'flashmob' di depan Sogo baru-baru ini. 

Dalam perkembangan sama, pihak polis juga muncul dengan begitu ramai anggota mengepung lokasi flashmob seluruh negara memperlihatkan betapa paniknya regim terhadap gerakan mobilisasi ke arah 22 Jun. Harus diingat, peserta flashmob tidak melakukan apa-apa kesalahan, hanya 'mencuri' perhatian dengan aksi spontan dan ia bukan satu jenayah.

Malah jumlah kematian dalam lokap yang tinggi dengan tiada penyelesaian yang konklusif juga telah memberi impak besar mencalarkan reputasi polis. Maka apabila semua permasalahan yang melibatkan institusi polis ini dicampur, rakyat hilang rasa hormat.

Di atas kelemahan ketara ini, maka timbullah idea mengarut untuk memanggil askar datang membantu. Idea menggunakan tentera ini mengimbau kembali peristiwa berdarah Lahad Datu beberapa bulan lalu. Maka jelaslah rakyat negara sendiri yang berhimpun menuntut demokrasi dikerah berdepan dengan askar sedangkan pengganas Suluk diberi layanan istimewa. Hanya selepas 3 minggu perkampungan di Lahad Datu 'ditawan' barulah askar diberi ruang untuk masuk campur. Ini hanya berlaku di Malaysia, rakyatnya yang ditipu terus ditindas penuh kezaliman.

SAMM yakin institusi ketenteraan negara punya kredibiliti yang cukup untuk tidak dicemari oleh arahan-arahan berkepentingan tertentu, berbeza dengan institusi polis. 

SAMM juga yakin walau apa pun terjadi, walau apa jua halangan, jutaan rakyat berani akan menuju ke Padang Merbuk Jalan Parlimen pada tanggal 22 Jun bagi merebut kembali demokrasi yang digelapkan dan seraya itu mengembalikan kemenangan rakyat yang dirampas. Semua sedia hadir dan tidak pulang sehingga dalang penipuan PRU13 iaitu SPR tidak meletak jawatan.

Ingat kita takut? jangan mengarut, kita tunjukkan RAKYAT KEDEPAN!


EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda 
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
Minta Campurtangan Tentera: KDN Cuba Takutkan Rakyat



Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, tiada keperluan untuk tentera campurtangan dalam Himpunan Black 505 Sabtu ini dan dakwaan sedemikian sekadar cubaan menakutkan rakyat.

Beliau mengulas kenyataan Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Datuk Seri Salleh Mat Rasid bahawa polis akan meminta bantuan tentera bagi menangani himpunan itu.

“Saya tidak fikir pihak tentera akan campur tangan dalam himpunan ini nanti,”

“Kita percaya polis juga akan bertindak secara profesional kali ini, tiada keperluan untuk pihak berkuasa berkeras,” katanya lagi.

Menjadikan himpunan KL112 sebagai contoh, Rafizi yakin suasana akan aman jika tiada sekatan dikenakan terhadap peserta himpunan.

“Adalah lebih baik pihak berkuasa membiarkan himpunan ini berjalan tanpa ada gangguan, kita telah buktikan himpunan lepas aman tanpa gangguan pihak berkuasa,” ulasnya.

Amaran serupa pernah dikeluarkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein pada Julai 2011 untuk mengenakan tindakan Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) dan mengerahkan tentera bagi menangani himpunan Bersih 2.0.

Bagaimanapun, tiada sebarang penglibatan tentera mahupun tindakan ISA dikenakan ke atas penganjur atau peserta himpunan itu. -KD



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena