Tuesday 18 June 2013

Malaysia mencatat sejarah antara negara yang berada dalam senarai DEMOKRASI HITAM....AZIZ berundurlah!

Selasa, 18 Jun 2013
Berundurlah Pengerusi SPR untuk tebus kecewa
KUALA LUMPUR: Tiada gunanya Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof mempertahankan jawatannya kerana kegagalan terlalu besar untuk ditebus dengan kekecewaan dan kekesalan.

“Berundur secara terhormat lebih baik dari diundurkan rakyat secara paksa,” ujar Setiausaha Dewan Pemuda PAS Malaysia, Khairul Faizi Ahmad Kamil (gambar) sebagai respons kepada luahan kekecewaan Abdul Aziz mengenai isu dakwat kekal.
 
Menurutnya, meskipun bos SPR itu tidak menjelaskan apa yang dikecewakan mengenai dakwat kekal itu, namun dapat dilihat ia berkaitan dengan penggunaan dakwat yang tidak kekal yang menjadi polemik rakyat.

Katanya, setelah ribuan laporan polis dibuat, ratusan ribu rakyat meluahkan rasa marah, kecewa dan kesal, malah pelbagai siri himpunan raksasa diadakan termasuk perhimpunan terbesar pada 22 Jun 2013 bagi membantah penipuan SPR kerana penggunaan dakwat yang tidak kekal, baru kini Pengerusi SPR meluahkan rasa kecewa berhubung penggunaannya.

Tambah beliau, Abdul Aziz seperti mengakui bahawa penggunaan dakwat kekal dalam PRU13 adalah kegagalannya dan kegagalan SPR keseluruhannya.
 
Katanya, penggunaan dakwat kekal adalah perkara paling asas dalam tuntutan rakyat berhubung penambah baikan PRU13.

“Itupun gagal ditunaikan dengan baik dan ia menjadi titik tolak kepada lebih banyak kepincangan yang berlaku kemudiannya, seolah-olah, dakwat kekal adalah pintu kecurangan kepada penipuan terbesar yang tergambar dengan jelas melalui petisyen yang dikemukakan oleh banyak pihak,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Kata beliau, kekesalan Abdul Aziz sudah terlambat dan tidak berguna lagi, ibarat susu yang tumpah ke tanah.

“Insiden penipuan dalam PRU13 sudah berlalu dan Malaysia mencatat sejarah antara negara yang berada dalam senarai demokrasi hitam di negara ini,” katanya.
 
Beliau menambah, belum pernah dalam sejarah, petisyen PRU difailkan sebanyak kali ini menandakan semua pihak bersetuju berlaku penipuan semasa PRU.

Seterusnya kata beliau, sedikit kesilapan SPR sudah mengubah landskap politik negara, menyebabkan rakyat menjadi kecoh, berlaku perselisihan antara parti-parti politik, agensi kerajaan seperti SPR pula sudah tidak dipercayai lagi manakala negara Malaysia dilabel antara negara yang gagal melaksanakan sistem demokrasinya secara adil dan telus.

“Langkah terbaik meluahkan kekecewaan Tan Sri Abdul Aziz adalah dengan mengundurkan diri serta merta,” ujarnya lagi.
Harakahdaily.



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena