Monday 13 January 2014

Filem The Wolf of Wall Street menelan belanja RM326 juta guna duit Rosmah?

Isnin, 13 Januari 2014
Leonardo DiCaprio sebagai tokoh utama film.

Filem The Wolf of Wall Street menang 

Golden Globes Award 2014

Wahai orang orang kampung sekalian... #diam #semua!!!
Anak Roarr Semah #harumkan nama negara!
Esok cuti.... okbai


Photo: Wahai orang orang kampung sekalian... #diam #semua!!!

Anak Roarr Semah #harumkan nama negara!

Esok cuti.... okbai

King Jason

1 Malaysia #gila #kangkung!!

♥Melawan dengan fakta !
♥Like pages #King #Jason
Photo: 1 Malaysia #gila #kangkung!!


♥Melawan dengan fakta !
♥Like pages #King #Jason

Riza Aziz anak Rosmah Mansor harumkan nama negara menang Golden Globes Award 2014

riza aziz golden globe award
Riza (paling kiri) bersama penerbit Joey McFarland dan para pelakon filem The Wolf of Wall Street iaitu Margot Robbie, Leonardo DiCaprio ketika tayangan perdana filem berkenaan di Leicester, London pada 9 Januari lalu. – Foto Mstar Online – Kredit Sinar
LOS ANGELES – AMERIKA SYARIKAT. Produser filem Hollywood kelahiran Malaysia, Riza Aziz mencipta nama menerusi kejayaan filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street yang menggondol Anugerah Golden Globes kategori Pelakon Lelaki Terbaik menerusi lakonan mantap Leonardo DiCaprio.
Filem yang menelan belanja RM326 juta itu didakwa hasil sumbangan kewangan daripada ibunya, Datin Seri Rosmah Mansor yang juga isteri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Dipetik Mstar Online, Riza dikatakan enggan mengulas lanjut mengenai kontroversi yang melanda filemnya itu.
Filem penuh kontroversi itu berdasarkan kisah benar mengenai broker saham Wall Street, Jordan Belfort lakonan DiCaprio yang dipenjarakan kerana rasuah dan jenayah perdagangan.
Filem itu turut membariskan bintang-bintang Hollywood terkenal seperti Jonah Hill, Margot Robbie and Matthew McConaughey.
Mengulas mengenai kemenangan DiCaprio, Riza akui sangat berbangga dengan bakat dan dedikasi bintang ‘superstar’ Hollywood itu.
“Saya senang bekerjasama dengan Leo. Dia seorang pelakon yang sangat profesional dan komited terhadap tugasnya.
“Leo seorang bintang filem ternama yang sangat merendah diri dan baik hati,” kata Riza.
DiCaprio dikatakan bersetuju berlakon filem The Wolf Of Wall Street di atas dasar persahabatannya yang sudah terjalin dengan Riza sejak beberapa tahun yang lalu.
Posted 2014/01/13 by Ana Ghoib /
Majalah Review Malaysia - MRM


Berita Rosmah biaya jutaan ringgit filem anaknya dipadam Sinar Harian

Rosmah_Riza_Aziz

Hari ini Sihar Harian menyiarkan berita tentang Produser filem Hollywood kelahiran Malaysia, Riza Aziz yang mencipta nama menerusi kejayaan filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street.
Filem tersebut menggondol Anugerah Golden Globes kategori Pelakon Lelaki Terbaik menerusi lakonan pelakon terkenal, Leonardo DiCaprio.
Namun begitu ia telah dipadam Sinar Harian, lapor blog AmenoWorld. Dalam laporan Sinar Harian menyebut tentang belanja RM326 juta filem tersebut didakwa hasil sumbangan Rosmah, ibu kepada Riza Aziz dan isteri PM Malaysia. Mungkin inilah sebabnya berita tersebut terpaksa dipadam Sinar Harian.
KeadilanDaily juga melaporkan tentang berita tersebut di sinihttp://www.keadilandaily.com/rosmah-biaya-filem-anak-di-hollywood-rm326-juta/
Ekeleh.com

'THE WOLF OF WALL STREET' Dipersiapkan Untuk Oscar 2014

Leonardo DiCaprio sebagai tokoh utama film
Leonardo DiCaprio sebagai tokoh utama film.
 Belfort (Leonardo DiCaprio) memegang gelas wine dan berdiri di atas kapal
'THE WOLF OF WALL STREET' Dipersiapkan Untuk Oscar 2014
Kapanlagi.com - Paramount Pictures hingga kini masih setia menjadi pendukung utama sutradara Martin Scorsese dalam pembuatan film-filmnya. Setelah mendukung pembuatan film SHUTTER ISLAND dan juga HUGO, Paramount mengiring pembuatan THE WOLF OF WALL STREET.
Film terbaru Scorcese tersebut dibuat berdasarkan memoar Jordan Belfort, seorang pialah Wall Street. Film yang tentunya tergarap apik oleh tangan dingin Scorcese ini bakal dibintangi oleh Leonardo DiCapriosebagai pemeran utama. Akting ciamiknya bakal didampingi oleh akting dari nama-nama besar Hollywood seperti Jonah HillKyle Chandler,Matthew McConaughey, dan Jean Dujardin.
Dalam filmnya nanti, Leonardo DiCaprio bakal memerankan sosok broker yang gemar pesta dan kecanduan narkoba. Lebih parah, ia dituduh menjadi dalang penipuan sekuritas dan pencucian uang di tahun 1998. Ia lantas dipenjara selama 22 bulan lamanya.
Dengan cast yang fantastis serta juga nama besar sutradara, tak heran Paramount merencanakannya rilis kuartal keempat tahun 2013 nanti. Dengan begitu film ini dapat ikut serta dalam penjurian award. THE WOLF OF WALL STREET jelas jadi pemain kuat dalam kompetisi OSCAR 2014 nanti (cld/dka)

Le

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena