Sunday 12 March 2017

[Video AWAS PAS!] DULU, Duit Jepun cap pisang jadi bahan lawak...KINI, lawak itu berbalik kepada kita! Najib digesa perjelas isu Malaysia jual senjata dari Korea Utara

Isnin, 13 Mac 2017

Foto Otai BERSIH.

SKANG ni nilai duit kita makin mengecil lebih2 lagi di zaman Aljibby hinggakan negara jiran pun xnak terima ringgit kita…

Dulu, Thailand menerima ringgit kita dalam urus niaga… skang, mereka hanya nak gunakan Baht je… begitu juga, pemandu teksi di JB pula xnak warga S'pore guna ringgit tapi nakkan dollar Singapore je… rakyat sendiri pun xnakkan ringgit skang…

DULU, duit jepun cap pisang jadi bahan lawak, kalau nak beli beras sekati kena bawa seguni duit cap pisang…

KINI, lawak itu berbalik kepada kita… kehkehkehhh, nak beli ikan kembung bukan 6 hengget lagi tapi 21 hengget…

Di bawah ni, satu contoh yang mudah difahami…

Zaman Aljibby, duit 5 hengget dapat 5 kulit pisang… kehkehkeh..

SEKIAN…



Najib digesa perjelas isu Malaysia jual senjata dari Korea Utara

Salahuddin Ayub
Salahuddin Ayub
Parti Amanah Negara (Amanah) menggesa kerajaan Malaysia memberikan penjelasan segera kepada rakyat berhubung dakwaan terdapat syarikat dan individu yang menjual senjata dari Korea Utara di negara ini.
Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak seharusnya memberikan penjelasan tentang keterlibatan penjualan senjata dari Korea Utara oleh Global Communications Company (Golcom) yang kemudiannya menukar identiti kepada International Golden Services (IGS).
"Di bawah dagu dan hidung pentadbiran Perdana Menteri mana mungkin Najib boleh menafikan bahawa Malaysia telah menjadi destinasi penjualan senjata haram oleh negara Korea Utara yang bertentangan dengan United Nation Arms Embargo. Ini sudah membawa masalah dan reputasi Malaysia di mata badan dunia tersebut," katanya dalam kenyataan hari ini.
Menurut beliau, apabila berlaku krisis Kuala Lumpur-Pyongyang ketika ini akibat pembunuhan politik abang tiri Presiden Korea Utara, ada pihak termasuk Reuters telah dapat menimbulkan beberapa penemuan menarik yang semacam tersembunyi daripada pengetahuan umum sebelum ini seperti kemudahan Imigresen tanpa visa oleh rakyat Korea Utara ke negara ini.
Beliau mendakwa, terdapat syarikat yang beroperasi menjual senjata buatan Korea Utara yang juga dimiliki oleh orang kuat sebuah parti politik di negara ini dan dikatakan Korea Utara dapat mewujudkan pusat penjualan senjata mereka di sebuah bangunan di Little India, Kuala Lumpur.
"Dalam erti kata lain, kita sendiri yang membuka ruang untuk orang memasang jebak atau perangkap yang hari ini rakyat dan pegawai kita di Pyongyang yang menjadi taruhan. Rakyat pula diminta bersembahyang hajat untuk menutup segalanya?" soalnya.

MALAYSIA DATELINE

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena