Monday 20 March 2017

[Video Hadi Terangkan Bentuk Kerjasama Pas~Umno Di Dalam PRU14] Najib sendiri produk tak laku?

Selasa, 21 Mac 2017

Hadi nafi PAS nak tadbir 5 negeri dalam 6 jam - Malaysiakini




Hadi nafi PAS nak tadbir 5 negeri

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan beliau pernah mengeluarkan kenyataan bahawa parti Islam itu mahu mentadbir lima negeri dan menyerahkan selebihnya kepada Umno pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
Kata Abdul Hadi apa yang menjadi keutamaan partinya ialah memenangi 40 kerusi parlimen yang akan ditandingi nanti.
Lebih daripada itu, anggota parlimen Marang itu menjelaskan, tidak ada sesiapa yang dapat meramalkan masa depan.
“Saya tak pernah buat kenyataan macam tu. Kita tak nampak (tak boleh tahu) masa depan. Sepuluh negeri ke, tiga negeri ke, satu negeri ke, itu keputusan PRU," kataya di Cyberjaya hari ini.
Abdul Hadi menyatakan, PAS juga berhasrat menjadi "penentu" dalam politik negara, dipercayai merujuk kepada kedudukan parti itu yang tidak memihak sama ada kepada BN atau Pakatan Harapan.
Sebelum ini satu klip video ringkas memaparkan Abdul Hadi berceramah menjadi tular di media sosial.
Rakaman video berdurasi 1.10 saat menunjukkan Abdul Hadi berkata, PAS harus memerintah di lima negeri iaitu Terengganu, Kelantan, Kedah, Perak dan Selangor, manakala selebihnya terserah kepada Umno.
Dalam rakaman video yang disunting itu Abdul Hadi berkata: "Sebab itu bagi Terengganu, bagi Kelantan, bagi Kedah, bagi Perak, bagi Selangor - biar PAS memimpin. Negeri lain, Umno nak lagi, biar ke dia.
"Kalau boleh (PAS) nak (sapu) habis, tapi (kita) kena ukur dengan saiz kita sendiri. Kita memerluan satu kerjasama untuk mengekalkan kuasa politik islam.
Malaysiakini.

Najib sendiri produk tak laku, Amanah nafi pembangkang sabotaj ekonomi

Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menuding jari kepada pembangkang kononnya telah mensabotaj ekonomi negara, diselar Parti Amanah Negara (Amanah).
Timbalan presidennya Salahuddin Ayub berkata, kemerosotan ekonomi negara bukannya disebabkan pembangkang, namun sebaliknya berpunca daripada kepercayaan pelabur terhadap integriti Najib itu sendiri.
"Bukan masalah pembangkang tapi Najib sendiri menyebabkan pelabur berfikir dua tiga kali untuk melabur di Malaysia.
"Dia sendiri produk yang tidak laku kerana terpalit dengan isu 1MDB", katanya pada sidang media di Wisma Amanah Negara, hari ini.
Najib sewaktu melancarkan Ekspresi Negaraku di Dataran Putrajaya Sabtu lalu mendakwa Malaysia hampir terlepas pelaburan besar dari Saudi Aramco kerana sikap tidak patriotik sesetengah pihak yang menyalurkan maklumat tidak betul mengenai negara kepada syarikat minyak Arab Saudi itu.
Najib yang juga Menteri Kewangan berkata Saudi Aramco pada mulanya keberatan untuk melabur di Malaysia setelah diberi maklumat kononnya Malaysia diletakkan dalam kategori berisiko politik.
Katanya Saudi Aramco diberikan maklumat kononnya Malaysia tidak stabil, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) hampir bangkrap dan kerajaan tidak berkemampuan untuk membayar gaji penjawat awam.
"Ini kerana ada orang yang tiada hati perut, motif mereka adalah politik tetapi yang jadi mangsa adalah rakyat Malaysia," katanya seperti dilaporkan media.
Mengulas lanjut, Salahuddin berkata, walaupun kehadiran Raja Arab Saudi awal bulan lalu yang dijadikan modal oleh Najib untuk melepaskan dirinya dari tuduhan terbabit skandal 1MDB, ia sedikitpun tidak dapat membersihkan nama perdana menteri itu di mata dunia.
"Dalam isu 1MDB Najib tidak dapat membersihkan nama beliau malah Raja Arab Saudi sewaktu lawatan ke Malaysia baru-baru ini pun tidak membersihkan nama Najib.
"Kalau benar wang itu adalah derma daripada Arab Saudi saya berpandangan masa itulah masa yang paling sesuai untuk membersihkan nama Najib," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena