Monday 20 March 2017

[Video Patut Najib bukan Nazri yg bersifat 'jantan'] Pas tidak lagi lantang londeh kepincangan Umno & Nik Abduh 'kalah teruk' (dapat 37 undi aje) gagal rebut jawatan TYDP Pas Pengkalan Chepa!

Isnin, 20 Mac 2017

Pas tidak lagi lantang londeh kepincangan Umno, dakwa pemimpin Bersatu

Pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) mendakwa Pas tidak lagi lantang melondehkan kepincangan Umno-BN.
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Wan Mohd Shahrir Wan Abd Jalil berkata sikap Pas mutakhir ini tidak banyak membantu usaha rakyat untuk menumbangkan parti penindas itu.
"Saya pun tidak pasti apa sebenarnya pendirian kepimpinan Pas pada masa ini.
"Tapi secara peribadi, saya melihat Pas tidak lagi lantang bercakap tentang kepincangan Umno-BN.
"Kalau dulu dalam isu Felda, Pas ada Mazlan Aliman (Pengerusi Anak) tapi beliau kini sudah menyertai Amanah.
"Walhal, dalam keadaan sekarang, mana-mana (parti) yang tidak bersama Pakatan Harapan dan Bersatu, maka dia tentunya sudah sebelah sana (BN)," tegasnya ketika ditemui Malaysia Dateline pada Konvensyen Warga Felda di Shah Alam hari ini.
Wan Mohd Shahrir Wan Abd Jalil
Wan Mohd Shahrir Wan Abd Jalil
Mengulas keputusan 37 undi yang diperoleh Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz yang bertanding jawatan Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Pengkalan Chepa semalam, beliau berkata, itu satu isyarat dari akar umbi parti tersebut terhadap pemimpin mereka.
"Kita boleh anggap ahli-ahli Pas sudah jelas menyampaikan mesej penting menolak pemimpin mereka yang mesra Umno-BN," ujarnya.
Sehubungan itu, Wan Shahrir berharap kepimpinan Pas kembali fokus kepada usaha menjatuhkan Umno-BN termasuk menjalin permuafakatan dengan rakan-rakan parti pembangkang.
"Mungkin selepas muktamar mereka April depan, ada sinar lebih baik tentang pendirian dan kerjasama yang lebih jelas daripada Pas.
"Memanglah pimpinan Pas tak bercakap terus-terang menjalin hubungan dengan Umno-BN tapi semua orang boleh nilai bagaimana sikap Pas pada masa ini," jelasnya.
Mengulas lanjut, beliau tidak menolak kemungkinan berlakunya pertembungan tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) jika Pas masih tidak jelas pendirian.
"Kita mungkin terpaksa bersedia untuk pertandingan tiga penjuru. Ya. Kita (Pakatan Harapan dan Bersatu) masih ada peluang untuk menang.
"Tetapi tentunya peluang lebih mudah kalau hanya satu lawan satu," ujar Wan Shahrir lagi.
Konvensyen Warga Felda 2017 anjuran kerajaan negeri Selangor dengan kerjasama Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) dan Pakatan Harapan adalah lanjutan daripada konvensyen pada 2012.
Turut diadakan di Shah Alam, Konvensyen Hala Tuju Felda anjuran Gerakan Selamatkan Felda ketika itu diadakan di Universiti Selangor (Unisel).

Nik Abduh gagal rebut jawatan Timbalan Yang Dipertua Pas Pengkalan Chepa

Saf kepimpinan baru Pas Kawasan Pengkalan Chepa - Foto Fb Pas Pengkalan Chepa
Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Abdullah kekal sebagai Yang Dipertua Pas Kawasan Pengkalan Chepa bagi sesi 2017/2019 selepas menang tanpa bertanding dalam Mesyuarat Agung Tahunan Pas ke-45 hari ini.
Semua anggota jawatankuasa Pas kawasan itu turut kekal apabila perwakilan masih memilih mereka untuk menerajui kepimpinan peringkat kawasan, lapor portal Harakahdaily.
Sementara itu, Timbalan Yang Dipertua masih disandang ahli Parlimen Pengkalan Chepa, Dr Izani Husin selepas dicabar ahli Parlimen Pasir Mas Nik Abduh Nik Aziz.
Nik Abduh dilaporkan kalah teruk kepada Dr Izani dengan hanya mendapat 37 undi berbanding 209 diperoleh Dr Izani.
Mohd Amar yang juga Naib Presiden Pas merasmikan mesyuarat agung yang diadakan di Kompleks Purnama itu.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena