Thursday 16 March 2017

[Video Tun M: Pemimpin UMNO Kini Bukan Wakil Rakyat Tetapi Wakil PEROMPAK 1MDB!] Saya dipilih rakyat, Rosmah tidak - LGE

Khamis, 16 Mac 2017

Saya dipilih rakyat, Rosmah tidak - Guan Eng

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menegaskan mempunyai kelayakan eksekutif sebagai Pengerusi Perbadanan Pembangunan Air Pulau Pinang (PBAPP), sungguhpun tidak mempunyai kepakaran dalam kejuruteraan berkaitan pengurusan air.
Ini kerana beliau dipilih rakyat melalui proses pilihan raya.
Justeru, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, adalah tidak wajar kedudukannya sebagai Pengerusi PBAPP dipertikaikan demi mempertahankan kelayakan isteri perdana menteri, Datuk Seri Rosmah Mansor dalam menguruskan Pusat Anak Permata Negara (Permata).
"Saya memegang jawatan kerana saya adalah Ketua Menteri dan jawatan Ketua Menteri adalah dipilih oleh rakyat.
"Datin Seri Rosmah tidak dipilih rakyat, beliau bukan wakil rakyat dan tidak ada apa-apa jawatan.
"Jangan bandingkan seseorang yang tidak mempunyai jawatan kecuali sebagai isteri perdana menteri, dengan jawatan yang dipegang oleh semua menteri besar dan ketua menteri," jelasnya yang juga Adun Air Putih merangkap Ahli Parlimen Bagan kepada pemberita petang tadi.
Guan Eng mengulas kenyataan pembantu Rosmah, Rizal Mansor yang mempertikaikan kelayakan Guan Eng sebagai Pengerusi PBAPP.
Rizal menjawab kritikan Adun Damansara Utama Yeo Bee Yin yang mempertikaikan kelayakan akademik dan profesional Rosmah sebagai Pengerusi Permata.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena