Tuesday 14 March 2017

[Video "Kalau tak faham pergi sekolah balik"] Kerjasama Pas-Umno agih negeri? Kalau boleh (Pas) nak telan habis! 'Kebodohan' Pemimpin BN punca ikan kembung naik.

Selasa,14 Mac 2017
Foto Suara Rakyat.
Saban hari menteri2 lantikan Najib tak serik2 menipu rakyatnya..
Kos operasi ikan tu guna apa, minyak ka air ketum ??!!
YANG PASTI.. wpon menteri2 dilantik sememangnya bodoh2 belaka TAPI RAKYAT TETAP UNDI MEREKA & BN !!!
Kebodohan Pemimpin BN Punca Ikan Kembung Naik.

Agih negeri, lagi bukti kerjasama Pas-Umno?

Kerjasama Pas-Umno dilihat semakin jelas melalui ucapan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini yang hanya mahu partinya menguasai negeri tertentu selepas pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Abdul Hadi Awang Abdul Hadi AwangMenurutnya, parti itu harus memerintah di lima negeri dalam satu majlis pelancaran jentera pilihan raya Pas di Alor Limbat di Marang, Terengganu yang difahamkan berlangsung bulan lalu.
Rakaman video berdurasi 55 saat yang tular di media sosial itu juga menyaksikan penegasan Hadi sebanyak dua kali bahawa negeri-negeri lain biarlah dikuasai Umno-BN.
"Sebab itu bagi Terengganu, Kelantan, Kedah, Perak, Selangor. Biar Pas memimpin. Negeri lain Umno nak lagi biarkan dia. Biarkan dia. Kalau boleh (Pas) nak telan habis, telan habis," ujarnya yang ketika itu berjubah dan berserban putih.
Ini bermakna Hadi tidak mempedulikan sama ada BN akan menguasai atau tidak lapan negeri lain iaitu Perlis, Pulau Pinang, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Sabah dan Sarawak.
Tanpa menyebut pihak tertentu, beliau selanjutnya berkata, pentingnya Pas menjalin satu kerjasama politik.
Menyedari kemampuan Pas terhad untuk menguasai semua negeri, Hadi menyifatkan kerjasama itu bertujuan bagi mengelak kuasa politik Islam lenyap.
"(Pas) kena ukur dengan saiz kita sendiri. Kita memerlukan satu kerjasama untuk mengekalkan kuasa politik Islam. Ini sangat penting kita kena sedar," ujarnya.
Mengulas lanjut, Ahli Parlimen Marang itu menganggap ahli dan penyokong Umno-BN turut menerima pendekatan politik Pas pada masa sekarang yang tidak sekeras seperti sebelum ini.
"Ini budaya politik dan sejahtera yang kita lakukan hari ini. Orang Umno pun selesa. Mereka pun tak mahu berbalah lama. (Umno) tak mahu (pendekatan politik) keras, mahu lembut.
"Lembut inilah kita boleh berbincang untuk mencari mana benar, mana salah. Kalau silap boleh perbetul," ujarnya lagi pada ketika umum mengetahui Pas begitu berkeras serta bermusuh dengan Amanah dan DAP.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena