Tuesday 17 October 2017

[Video Buang botol air di jalan raya, lelaki serah kembali pada pemilik] Bersatu tambah ahli di kawasan pedalaman, majoriti dari Umno.

Selasa, 17 Oktober 2017

Image result for Foto lelaki buang botol dari kereta


Bersatu tambah ahli di kawasan pedalaman, majoriti dari Umno

Hasil kesungguhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) memberi penerangan kepada penduduk di kawasan pedalaman khususnya dalam Parlimen Grik, mereka akhirnya bertindak meninggalkan Umno.
Hilangnya keyakinan mereka kepada Umno adalah kerana muak dan bosan dengan pelbagai kemelut kepimpinan yang sedang melanda parti Melayu itu sejak ditadbir oleh Najib sebagai Presiden dan Perdana Menteri.
Ayob Abdul rahman
Ketua Penerangan Bersatu kawasan Grik, Ayob Abdul Rahman berkata, sehingga kini Bersatu Grik telah berjaya menambah ahli baru sehingga mencecah lebih 600 orang.
“Majoriti daripada mereka yang menjadi ahli Bersatu merupakan ahli Umno yang telah sekian lama berada bersama parti tersebut.
“Daripada jumlah tersebut sebanyak 90 peratus adalah ahli Umno cawangan-cawangan dalam Bahagian Grik.
“Manakala Umno Bahagian hanya mempunyai keahlian tidak sampai 2,000 ahli,” katanya lagi.
Ayob yang pernah menjadi Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Grik juga berkata angka yang ada belum lagi termasuk 70 peratus ahli Umno yang sedang berada atas pagar.
“Ramai lagi ahli Umno yang merupakan ‘harum manis’ yang akan meninggalkan parti tersebut tidak lama lagi.
“Mereka hanya menanti masa Najib membubarkan Parlimen sahaja untuk menyertai Bersatu dan juga Pakatan Harapan (PH) di Grik tidak lama lagi.
“Sekiranya pertandingan melibatkan tiga penjuru sama ada Pas dan Umno bertanding menentang PH, ia tidak akan menggugat sokongan terhadap PH,” tegasnya lagi.
Ayob menyampaikan sumbangan kepada salah seorang penduduk di Grik.
Beliau juga berkata PH di Grik telah pun melaksanakan pelbagai program turun padang termasuklah menemui penduduk yang memerlukan secara rutin.
“PH serius untuk merampas kerusi Dun dan juga Parlimen Grik.
“Berdasarkan kepada ‘track record’ yang ada, kita telah pun jauh mendahului Umno dan BN dalam mendapat sokongan pengundi.
“Terlalu ramai rakyat yang ada dalam kawasan Parlimen Grik kecewa dengan ketidakpedulian wakil rakyat Umno yang mewakili Dun dan juga Parlimen terhadap masalah mereka sehinggakan ramai yang mengadu kepada PH,” ujarnya.
Malah tambahnya, sekiranya sikap tidak peduli ini diteruskan oleh wakil rakyat Umno dan BN, sudah pasti ramai lagi penduduk dan pengundi dalam kawasan Parlimen Grik tidak akan diberi pembelaan.
Maka itu katanya, sudah sampai masanya untuk mereka membuat perubahan dengan menolak secara total Umno dan BN tanpa memberi sedikit pun ruang bagi parti pemerintah tersebut untuk menang sekali lagi dalam pilihan raya umum yang akan datang.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena