Sunday 29 October 2017

[Video MALAYSIA DIAMBIL CINA (Parti Komunis China) & DAPkah PERDANA MENTERI SELEPAS PRU14] Hanya satu bilik gerakan PH hadapi PRU14.

Ahad, 29 Oktober 2017

Image result for Foto Pakatan Harapan
Kaji selidik turut mendedahkan hanya menerusi pertandingan satu-lawan-satu menentang BN.

Hanya satu bilik gerakan PH hadapi PRU14

Hanya satu bilik gerakan PH hadapi PRU14
Untuk pertama kali dalam sejarah, gabungan parti-parti pembangkang di bawah Pakatan Harapan (PH) akan mengadakan hanya satu bilik gerakan di semua peringkat.
Pengerusi pilihan raya PH Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata keempat-empat parti akan bekerja di satu bilik gerakan sahaja untuk peringkat negeri, parlimen dan dun di seluruh negara.
“Dulu hanya Barisan Nasional yang boleh mewujudkan satu bilik gerakan gabungan seperti ini.
“Tapi kali ini PKR, DAP, AMANAH dan Bersatu akan bekerja dalam satu bumbung bagi menggerakkan jentera pilhan raya bersama di semua peringkat,” katanya ketika berucap di majlis penyampaian watikah jawatankuasa Dun (JDUN) AMANAH Semerak petang semalam.
Perkara ini katanya telah dipersetujui oleh jentera pilihan raya peringkat pusat.
“Insya-Allah mesyuarat pertama jentera pilihan raya PH yang akan saya pengerusikan minggu depan akan membincangkan kaedah pelaksanaan keputusan ini di negeri Kelantan,” katanya.
Mengulas sambutan orang ramai yang semakin rancak kepada gabungan PH beliau berkata, sokongan kepada tiga pihak di Kelantan sekarang kelihatan setara.
“Berdasarkan pengalaman, saya dapat merumuskan sokongan rakyat Kelantan sekarang kepada PH, BN dan Pas adalah hampir sama iaitu masing-masing mendapat 22 peratus sokongan.
“Satu pertiga lagi rakyat masih dalam keadaan tunggu dan lihat.
“Mereka akan membuat pemerhatian untuk menentukan sikap apabila hampir pilihan raya berdasarkan calon, isu-isu terakhir, andaian siapa yang akan menang dan faktor-faktor lain,” katanya.
Pengerusi JDUN Semerak, Ustaz Ishak menerima watikah daripada pengerusi AMANAH negeri.
Bagaimanapun beliau yakin PH mempunyai peluang paling besar untuk menjadi pilihan mereka yang belum membuat keputusan.
“Walaupun parti-parti dalam gabungan ini adalah baru tetapi peneraju-penerajunya adalah kumpulan berpengalaman yang telah mempunyai rekod kejayaan dalam politik.
“Jentera pilihan raya AMANAH misalnya adalah mereka yang sebenarnya mengendalikan kerja-kerja pilihan raya Pas berpuluh-puluh tahun di peringkat pusat, negeri dan kawasan-kawasan parlimen.
“Bersatu pula semua tahu diketuai sendiri Tun Dr Mahathir dan rakan-rakan seangkatannya,” katanya.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena