Wednesday 25 October 2017

[Video JANJI DICAPATI! Bajet PRU14~Apa jadi pada janji-janji BN PRU13 yang lalu?] 1MDB ‘cengkerang kosong’ (untuk mengaburi rakyat) tanpa mempunyai apa-apa selain hutang RM40 bilion.

Khamis, 26 Oktober 2017

Image result for Foto Belanjawan Alternatif Malaysia 2018

1MDB ‘cengkerang kosong’ hanya mengaburi rakyat

1MDB ‘cengkerang kosong’ hanya mengaburi rakyat

Dakwaan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak bahawa 1MDB memberi kesenangan kepada rakyat dan bakal menjana keuntungan hanyalah sekadar rekaan bagi mengabui mata rakyat.
Hakikatnya, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua berkata, 1MDB kini menanggung hutang yang besar malah hampir kesemua kos tajaan haji serta biasiswa yang diberikannya sebenarnya ditanggung pembayar cukai.
“1MDB kini merupakan ‘cangkerang kosong’, tanpa mempunyai apa-apa selain hutang RM40 bilion.
“Justeru itu, bagaimana boleh Najib katakan bahawa 1MDB kononnnya dalam landasan untuk menjana keuntungan?” katanya dalam kenyataan, hari ini seperti dilapor Roketkin.
Tony berkata demikian sebagai mengulas tulisan Najib yang disiarkan di blog miliknya semalam.
Najib antaranya mendakwa bahawa 1MDB kononnya “berkemungkinan besar akan menjana keuntungan untuk rakyat” selepas pelan rasionalisasi dijalankan.
Mengulas lanjut, Tony yang juga Setiausaha Publisiti DAP berkata, soalan sensitif berkaitan 1MDB tidak harus ditolak di Parlimen jika benar syarikat pelaburan milik negara itu bakal menjadi penyelamat kepada ekonomi negara.
“Bagaimanapun, jika Najib memilih untuk tidak bertanggungjawab di Parlimen, maka ia hanya membuktikan bahawa dia hanyalah seorang Perdana Menteri yang paling korup dan pengecut dalam sejarah Malaysia,” ujarnya.
Sekurang-kurangnya 10 soalan berkaitan 1MDB yang ingin diajukan pembangkang ditolak oleh Speaker dalam sidang Dewan Rakyat kali ini dengan pelbagai alasan yang tidak munasabah.
Ia mengulangi tindak-tanduk yang sama dalam sesi Dewan Rakyat sebelum ini di mana Speaker menolak 30 soalan berhubung syarikat terbabit.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena