Sunday 15 October 2017

[Video A Samad Said 'Hidup Bersama' di Himpunan Sayangi Malaysia] 'Skandal Ketua Pengarah'...SPRM tutup mulut?

Isnin, 16 Oktober 2017

Gempar Ketua Pengarah Sprm Skandal?

Auto Draft
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) enggan mengulas video yang didakwa membabitkan pegawai kanannya mempunyai hubungan sulit dengan wanita isteri orang lapor The Malaysian Insight sementara portal berita itu cuba menghubungi polis Kuala Lumpur berhubung siasatannya masih menunggu maklum balas.
Beberapa hari lalu telah tersebar satu klip video yang mengaitkan seorang pemimpin atasan SPRM yang didakwa mempunyai hubungan terlarang dengan wanita yang dikatakan sudah pun bersuami.
Dikatakan akibat hubungan dengan pemimpin atasan SPRM itulah rumahtangga wanita berkenaan berakhir dengan perpisahan.
Susulannya beberapa hari kemudian, wanita yang dikaitkan itu tampil dengan penjelasan di laman Facebooknya menafikan keruntuhan rumahtangganya ada kaitan dengan mana-mana pihak, termasuk pemimpin atasan SPRM berkenaan.
Kata wanita terbabit, perceraiannya adalah merupakan hal peribadi dan dicapai melalui persetujuan dengan bekas suaminya dan tiada kaitan dengan siapa pun jua.
Berkaitan hal yang sama, Timbalan Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki bagaimanapun enggan mengulas berhubung penyebaran video berkenaan.
Berkaitan hal yang sama, Timbalan Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki bagaimanapun enggan mengulas berhubung penyebaran video berkenaan.
Bagaimanapun, sejak malam tadi telah tersebar satu lagi video melalui youtube mengenai hubungan pemimpin atasan SPRM terbabit dengan wanita yang dikaitkan beliau mempunyai hubungan itu.
Jika dalam video pertama, hubungan mereka hanya digambarkan secara umum, tetapi dalam video kedua ini ia agak detail dengan beberapa keping gambar melibatkan mereka berserta tarikh dan lokasi turut disertakan sama.
Dengan satu demi satu video disebarkan, apakah ianya benar atau fitnah?
Apakah akan muncul beberapa lagi video selepas ini?
Apakah pemimpin atasan atasan SPRM berkenaan hanya perlu berdiam diri saja melihat muncul dan tersebarnya video-video berkenaan?
Dalam hubungan ini, bekas Ahli Parlimen Batu Berendam, Tamrin Ghafar mencabar pemimpin atasan SPRM yang dikaitkan dalam video tersebut agar segera dan berani untuk tampil membuat penjelasan.
Kata beliau, oleh kerana video itu telah tersebar luas melalui youtube dan pelbagai media sosial lain secara meluas, malah mungkin hingga ke kampung-kampung, orang yang dikaitkan perlu berani tampil membuat penjelasan.
“Jika betul, katakan betul dan jika ianya fitnah, nafikanlah dengan jujur, ikhlas serta atas nama Tuhan Yang Maha Mendengar dan Maha Melihat,” tegas Tamrin lagi.
Menurut Tamrin, walaupun wanita yang dikaitkan dengan hubungan terlarang itu sudah membuat penafian, tetapi dalam hal ini, pemimpin atasan SPRM berkenaan tetap wajib memberi penjelasan kerana ia berkaitan dengan kedudukan, jawatan dan agensi yang diketuainya yang sangat penting peranannya dalam masyarakat.
“Bagaimana pemimpin atasan SPRM itu mahu memerangi pelbagai kekotoran seperti rasuah, penyelewengan dan salahguna kuasa dalam kerajaan, agensi atau individu yang berkuasa, sedangkan beliau sendiri terpalit dengan dakwaan kekotoran yang lain? soal Tamrin.
Kata beliau, hanya dengan keberanian pemimpin atasan SPRM berkenaan tampil membuat penjelasan dapat menjernihkan keadaan berhubung dakwaan tersebut.
Selain itu, tambah Tamrin, oleh kerana laporan polis sudah pun dibuat mengenai perkara itu, suatu siasatan yang adil dan menyeluruh juga hendaklah segera dilakukan oleh PDRM terhadap pemimpin atasan SPRM terbabit.
Sembang Media.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena