Sunday 16 September 2018

[Video Fitnah (Oii, Najib betulkah ianya fitnah?) BENARKAH 'Pas hilang deposit setengah juta ringgit'? JANGAN BOHONG la, sebenarnya PAS hilang deposit LEBIH SEJUTA RINGGIT dlm PRU14 & PH hanya berkuasa setahun sahaja lagi?

Ahad, 16 September 2018

Foto Suara Rakyat.
BENARKAH.. 'PAS Hilang deposit setengah juta ringgit' sahaja ??!

JANGAN BOHONG LA.. sebenarnya PAS hilang deposit LEBIH SEJUTA RINGGIT dlm PRU14 bukannya lebih setengah juta shj.. !!

PAS hilang deposit RM1,345,000 (kerusi parlimen RM690,000 dan RM655,000 pd kerusi DUN).

Lebai Mursyidul Am PAS pun kaki kelentong gak ker..

NAMPAK TAK !!!.. Dahlah menipu, membazir lebih sejuta ringgit lagi..

APA NAK HERAN... Membazir itu kan kawan saudara-saudara Syaitan..

PH hanya berkuasa setahun sahaja lagi?

APABILA kerjasama PAS dan UMNO sudah dizahirkan secara tidak berselindung lagi, sepwajibnya Pakatan Harapan sudah boleh menjangkakan satu tekanan kuat buat mereka. Tekanan dan ancaman ini jika tidak diurus dengan baik akan mengundang padah yang besar kepada kekuasaan yang sedia ada pada hari ini.

Peratus melayu yang mengundi Pakatan Harapan bukanlah suatu angka yang besar. Dan tidak mustahil peratusan itu akan terus merosot dari hari ke hari.

Ini sebenarnya suatu amaran buat pendesak yang ada di dalam Pakatan Harapan terutama berkaitan dengan kedudukan orang melayu dan Islam. Jika terus menerus mendesak terhadap perkara yang dikira sensitif dikalangan orang melayu, akhirnya pasti anda akan gigit jari.

Kita tidak boleh menafikan sama sekali, ada sesetengah isu yang dipolimikkan hanyalah isu yang dibesar-besarkan. Jangan lupa juga ada sesetengah isu yang dibawa oleh PH sebelum menjadi kerajaan, ada juga yang dibesarkan melalui media sosial. Walaupun PH boleh menafikan beberapa isu, mereka juga tidak boleh menepikan pengaruh dan ledakan media sosial. Jika masih ditahap 'honeymoon' dan tidak cepat bertindak, peratusan untuk melayu menyokong PH semakin menipis.

Dalam bulan Jun dan Julai saya pernah meramalkan bahawa PAS dan UMNO akan bekerjasama / bersatu. Kini melalui muktamar PAS, UMNO dilihat hadir dan lebih mesra untuk mencorak satu kerjasama kukuh bagi menghadapi PH.

Najib tidak lagi dilihat sebagai suatu beban kepada UMNO dari kaca mata PAS. PAS boleh melupakan semua keburukan yang dilakukan oleh bos UMNO terdahulu. Dan selepas selesai perbicaraan Najib kelak, UMNO seolah-olah dilihat 'bersih' oleh PAS dan rakyat.

Selepas itu, fokus PAS dan UMNO adalah untuk menawan Putrajaya. Kita boleh jangka, isu melayu dan Islam selepas ini akan digembur habis- habisan.

MCA dan MIC jika mahu terus menerus relevan, mahu atau tidak akan tunduk dan patuh kepada dua parti besar orang melayu ini. Mungkin Barisan Nasional akan terkuvbur dan satu nama lain akan diwujudkan.

Suatu perkara lagi yang harus diberi perhatian adalah persaingan dua kem di dalam PKR.

Tidak mustahil juga, ada kelompok - kelompok tertentu akan berhijrah ke kem pembangkang yang akan diwujudkan kemudian. Akibat kalah dan parah, siapa boleh menjangkakan semua ini.

Saya melihat perkara yang paling utama adalah perlu golongan pendesak di dalam PH untuk berfikir kembali tindakan mereka.

Mahu terus mendesak atau terus gigit jari!

~ Menconteng Untuk Perubahan™

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena