Sunday 13 January 2019

[Video Bergambar bersama bakal TPM' cetus sensasi] Tujuh UTC akan kembali beroperasi sehingga 10 malam! Rakyat muak program 'ala cendawan' di musim pilihan raya.

Ahad, 13 Januari 2019

Rakyat muak program 'ala cendawan' di musim pilihan raya

Setiap kali musim pilihan raya kecil, pelbagai program kementerian ‘muncul’ di kawasan terlibat dan keadaan itu tidak ubah seperti ‘cendawan’ tumbuh selepas hujan, kata penganalisis politik B Anbumani.
Katanya, amalan itu juga bukan baru, malah telah berlanjutan sejak dahulu dan menteri sering menggunakan alasan kononnya program dianjurkan telah lama diatur untuk kawasan tersebut.
"Rakyat sudah muak dan menyampah dengan taktik politik ala cendawan. Bila tiba sahaja musim pilihan raya, macam-macam (program) muncul, timbul berleluasa.
"Rakyat juga meluat dengan tindakan segelintir anggota kerajaan yang menurunkan jentera kerajaan secara agresif kononnya untuk aktiviti kementerian ketika musim pilihan raya yang memberikan pelbagai persepsi negatif," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.
Beliau mengulas kritikan susulan lawatan beberapa menteri Pakatan Harapan (PH) ke Cameron Highlands tidak lama sebelum tarikh penamaan calon untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) pada 12 Jan lalu.
Menyifatkan amalan itu perlu dihentikan segera, Anbumani menggesa semua pihak berganding bahu dan tidak bergantung kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semata-mata.
Katanya, SPR di bawah pengerusinya, Azhar Azizan Harun sedang melakukan pelbagai usaha termasuk menutup kelompongan tersebut namun suruhanjaya itu tidak mampu melakukannya secara solo.
“Cukup - cukuplah apa yang berlaku dulu. [...] Kita tidak boleh sering mendebatkan isu ini ketika musim pilihan raya sahaja,” katanya lagi.
Tidak lama sebelum hari penamaan calon semalam, beberapa menteri dilapor melakukan lawatan rasmi ke Cameron Highlands.
Antaranya ialah Menteri Sumber Manusia M Kulasegaran yang membuat lawatan pada 29 Dis, Timbalan Perdana Menteri, Dr Wan Azizah Wan Ismail bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy (3 Jan), Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Dr. Xavier Jayakumar (5 Jan), Menteri Pengangkutan Anthony Loke (7 Jan), Menteri Pertahanan Mohamad Sabu (7 Jan), dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dr Mujahid Yusof Rawa (10 Jan).
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena