Friday 18 January 2019

[Video Mat Sabu: Ceramah Perdana PH Cameron Highlands] Israel Tuduh Tun Mahathir ‘Anti-Semitisme’ PAS tak mahu kerjasama dengan PH ke? Huhuhu.

Sabtu, 19 Januari 2019
PAS tak mahu kerjasama dengan PH ke? Huhuhu...
「Gambar najib bertemu PM israel」的圖片搜尋結果
Berfoto PM Nazib Razak gengan PM Israel

Israel Tuduh Tun Mahathir ‘Anti-Semitisme’, Larang Kemasukan Atletnya Bertanding

Israel menuduh Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohamad, ‘anti-semitisme melampau’ selepas beliau melarang atlet Israel daripada bersaing dalam acara yang melayakkan mereka untuk ke Sukan Paralimpik Tokyo 2020.
Malaysia didakwa enggan memberikan visa kepada atlet Israel yang dijadualkan mengambil bahagian dalam acara yang akan diadakan di Sarawak pada bulan Julai ini.
Pada Rabu lalu, menteri luar Malaysia, Saifuddin Abdullah, mengesahkan kabinet telah memutuskan Malaysia tidak akan menganjurkan acara yang melibatkan Israel atau wakilnya.
Timbalan Menteri Sukan, Sim Hee Kyung, yang mengatakan keputusan itu merupakan salah satu cara untuk memprotes penindasan Israel terhadap rakyat di Palestin.
Walau bagaimanapun, keputusan tersebut menerima kritikan hebat Kementerian Luar Negara Israel, dengan jurucakap Emmanuel Nahshon menggelar larangan tersebut sebagai perkara yang memalukan dan memberitahu bahawa perkara itu benar-benar melunturkan semangat Olimpik diantara atlet.
“Israel mengutuk keputusan anti-semitisme Mahathir,” kata Nahshon.
Sumber: The Guardian
Siakap Keli.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena