Thursday 4 April 2013

Kisah Benar & Menakutkan Berlaku Dalam Sidang DUN - Speaker Diheret! Rakyat Perak Sudah Bersediaaaa...

Khamis, 4 April 2013
Speaker Diheret Demokrasi Tercabul
Speaker V.Sivakumar jatuh apabila diheret keluar daripada Dewan Negeri pada 7 Mei 2009. Gambar ini boleh menceritakan 1000 makna bagi demokrasi di negara kita. Hidup Rakyat!
ulasan: Rakyat Bersuara

Aino22 Mei 2009 7:55 PTG
Pada lazimnya pengubal Perlembagaan akan mengubalkannya sebegitu rupa supaya ia memihak kepada kerajaan yang berkuasa (dalam kes negeri Perak PKR). Sebab itulah kita ada artikal 72 Perlembagaan Malaysia yang memberi kuas mutlak kepada Speaker Dewan dan artilak 16 undang undang tubuh kerajaan Negeri Perak yang TIDAK memberi kuasa kepada Sultan untuk memecat Menteri Besar. Kalau Mahkamah mentafsirkan artikal yang senang difaham oleh kanak kanak berpihak kepada pembangkang (dalam kes negheri Perak BN), jelas sekali sistem kehakiman telah dicabul dan dirogol.

Balas
JAMILKUCING22 Mei 2009 8:33 PTG
Salam sejahtera tuan speaker.

Dan pada saya memang menjadi lebih malu dan
sepatutnya bangsa melayu merasa malu kerana ia di lakukan oleh bangsa melayu. yang tiada maruah kerana sanggup menjadi barua bangsa sendiri demi untuk wang( sorry no one will do someting without nothing )

Dan keputusan terbaru dari mahkamah rayuan mengiyakan apa yang jamil selalu cakap.i will not trust any judge anymore. they are corrupct.
Balas
Posted by speakforperak
Eikk!!

Sivakumar dikurung 'satu konspirasi'

perak sivakumar lim kit siang pc 080509 02

Jimadie Shah Othman | May 8, 09 12:20pm
kemaskini 2.19pm Speaker DUN Perak yang digugurkan V Sivakumar berkata beliau dikurung dalam sebuah bilik persalinan selepas dibawa keluar dari DUN Perak semalam.

"Ini satu bentuk tahanan. Mereka kunci pintu," katanya, sambil menyifatkan persidangan itu - yang tidak diiktirafnya - sebagai "konspirasi" yang melibatkan banyak pihak.

"(Konspirasi) ini jelas hendak jatuhkan Speaker (Sivakumar). Jika ini bukan konspirasi, saya tidak tahu apakah maknanya konspirasi," katanya dalam sidang media di ibu pejabat DAP Perak di Ipoh pagi ini.
BRIGED MP SEGAMBUT 


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena