Wednesday, 19 February 2014

Kuasa di tangan mu, cikgu... Selamat Berhimpun!

Rabu, 19 Februari 2014


KEMPEN MAKSIMUM [TIGA HARI]

Kempen Maksimum:
Sila LIKE dan SHARE poster ini kepada seberapa ramai kenalan.

SOLAT HAJAT PERDANA:
Memohon Jaminan Pendidikan Berkualiti Demi Masa Depan Anak-Anak.


Pastikan lebih 3000 LIKE dan SHARE untuk poster ini.
#Himpunan222MansuhPBS




Siapa yang nampak post ni kasi SHARE ramai2!!!
Deeeyy Macha! Habistu kenapa kau hantar anak kau belajar luar negara! hah??? Syok sendiri ka uncle!

Gambar: Penegasan yang dibuat ketika sidang media 15 Februari 2014 adalah : Kami konsisten memperjuangkan martabat profesionalisme keguruan dan masa depan anak bangsa dalam persada pendidikan negara. Kami beriltizam memperjuangkan hak dan KEBAJIKAN warga pendidik dari dizalimi .Mari kita roboh dan rempuh tembok KEZALIMAN yang melingkari minda dan jiwa pendidik yang gigih ,tabah ,sabar dan banyak berjasa mendidik anak bangsa selama ini dari karenah birokarasi dan akta serta 'Perintah Am' yang tidak adil dan mengongkong minda dan jiwa mereka..Perintah Am dan Arahan Pentadbiran  PERLU DIKAJI semula.Jom bersama kami dalam perjuangan ini....
Penegasan yang dibuat ketika sidang media 15 Februari 2014 adalah : Kami konsisten memperjuangkan martabat profesionalisme keguruan dan masa depan anak bangsa dalam persada pendidikan negara. Kami beriltizam memperjuangkan hak dan KEBAJIKAN warga pendidik dari dizalimi .Mari kita roboh dan rempuh tembok KEZALIMAN yang melingkari minda dan jiwa pendidik yang gigih ,tabah ,sabar dan banyak berjasa mendidik anak bangsa selama ini dari karenah birokarasi dan akta serta 'Perintah Am' yang tidak adil dan mengongkong minda dan jiwa mereka..Perintah Am dan Arahan Pentadbiran PERLU DIKAJI semula.Jom bersama kami dalam perjuangan ini....


Saya melihat dari sudut yang positif tentang perhimpunan membantah PBS yang dijadualkan berlangsung pada 22 Februari ini.

Isu PBS ini sudah berlarutan beberapa tahun iaitu sejak mula diperkenalkan. Namun, semakin hari suara bantahan ini semakin kuat dan ini ialah kemuncaknya – apabila TPM merangkap Menteri Pendidikan sendiri meminta PBS dikaji semula.

Walaupun cuba diberi gambaran buruk oleh parti pemerintah melalui media rasminya – hingga mengatakan perhimpunan itu bertujuan mengguling Umno-BN daripada menerajui kerajaan – saya berharap perhimpunan ini dapat diteruskan dalam suasana yang aman dan bebas daripada sebarang provokasi dan ugutan.

Perlu diingat, para guru ini hakikatnya bukan membantah kerajaan yang ada tetapi membantah PBS itu sendiri. Cuma, mungkin para guru ini sedar bahawa jika Umno-BN gagal mendengar suara hati mereka maka langkah seterusnya ialah menukar parti pemerintah kepada parti baru yang sudi mendengar luahan hati mereka.

Hakikatnya memang rakyat memang mahu menukar parti yang menerajui kerajaan tetapi bukanlah melalui himpunan jalan raya – sebaliknya melalui pilihan raya.

Umno-BN sepatutnya sedar bahawa para guru juga punya hati dan perasaan. Jangan jadikan mereka dan murid sekolah sebagai bahan uji kaji setiap dasar yang mahu diperkenalkan. Jangan bazirkan masa, tenaga dan wang para guru dengan dasar yang sentiasa berubah-ubah dalam tempoh 3 - 4 tahun.

Untuk para guru sekalian, selamat berhimpun!
Harakahdaily.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena