Thursday 12 January 2017

[Video] Najib meninggalkan beban hutang yang dahsyat (Hutang 1MDB, MRT, keretapi laju, keretapi pantai timur dan macam-macam lagi).

Khamis, 12 Januari 2017

Image result for gambar rafizi ramli

Ahli Parlimen PKR-Pandan, Rafizi Ramli menganggarkan nilai paras hutang negara yang akan ditanggung rakyat adalah mencecah hampir RM900 bilion.
Rafizi berkata faktor hutang yang dibuat kerajaan Persekutuan itu adalah berdasarkan projek mega seperti Aliran Transit Massa (MRT), pembinaan BLT Malaysia, ECRL, termasuk pengambilalihan hutang syarikat 1MDB oleh kerajaan.
tony-pua_pakatan_6001

Pakatan Harapan (PH) berkata ia akan mengasingkan sumber pendapatan dari sumber organik dan sumber hasil bumi sekiranya membentuk kerajaan.
Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua berkata kerajaan PH juga akan melabur pendapatan hasil minyak ke dalam sektor yang memberikan pulangan.
“Kita asingkan pendapatan daripada minyak, lombong, gas dan barang-barang yang tiada kaitan dengan kerja keras atau kebijaksanaan rakyat. Malah kita tubuhkan satu badan asing untuk mentadbir kewangan tersebut.
“Kita masukkan dalam pelaburan, kita gunakan dalam pendidikan, infrastruktur tertentu dan bukannya gunakan untuk membayar gaji dan mengubah suai pejabat serta perkara lain yan tidak memberikan pulangan,” katanya dalam forum bertajuk “Berapa beban hutang dari projek mega Najib”, malam tadi.
Foto Rafizi Ramli.

FORUM BERAPA BEBAN HUTANG DARI PROJEK MEGA NAJIB?

Najib Razak akan meninggalkan banyak kenangan kepada kita: 1MDB, MRT, keretapi laju, keretapi pantai timur dan macam-macam lagi. Beliau juga akan meninggalkan beban hutang yang dahsyat yang akan diwarisi oleh anak cucu kita berpuluh tahun lamanya.

I-CPI http://cpi.invokemalaysia.org/ akan tampilkan barisan ahli panel yang berlainan setiap dua minggu untuk mengupas isu-isu rakyat yang berkisar kepada dasar dan penyelesaian.

Temui saya dan ahli panel yang lain untuk membincangkan isu hutang negara akibat projek-projek mega Dato' Seri Najib. Datang ke INVOKESpace (bit.ly/directioninvokespace) untuk turut serta dalam forum seperti berikut:

Tarikh: 10hb Januari 2017
Masa: 7.30mlm - 11.30mlm
Tempat: Invoke Space, 22, Jalan Tasik Utama 3, 57000 Sungai Besi, Kuala Lumpur.
(5 minit dari LRT Sungai Besi)

Para Panelis
1) Rafizi Ramli (MP Pandan - PKR)
2) Tony Pua (MP PJU - DAP)
3) Mahfuz Omar (MP Pokok Sena - PAS)
4) Raja Kamarul Bahrin (MP Kuala Terengganu - AMANAH)

Forum akan turut disiarkan secara LIVEFB di page ini. Sebarkan.
 — dengan Md Dayriz.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena