Wednesday 3 October 2018

[Video Mengejutkan! Jufazli DEDAH Skandal Najib Berkaitan Kevin Morais] BreakingNews, Rosmah ditahan selepas disoal siasat SPRM & Apakah nasib Rosmah selepas ini? Mana Lokman, Ellie, Sahara tak buat DEMO ke? Gagal kecam Najib Razak dalam perhimpunan agung, Umno terus dibayangi skandal 1MDB.

Rabu, 3 Oktober 2018

Foto Suara Rakyat.
#BreakingNews .. Rosmah ditahan selepas disoal siasat SPRM.

Adakah Rosmah bakal didakwa selepas beliau ditahan SPRM kali ini ??!

Inilah yang dinanti-nantikan oleh rakyat Malaysia utk melihat sejauh mana & kebenarannya skandal2 Rosmah terpalit dgn skandal 1MDB..

Gagal kecam Najib Razak dalam perhimpunan agung, Umno terus dibayangi skandal 1MDB

Umno terus dibayangi skandal 1MDB apabila gagal mengambil peluang dalam perhimpunan agung yang lalu untuk mengecam dan memecat bekas presidennya Datuk Seri Najib Razak yang didakwa atas tuduhan rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan dana kekayaan berdaulat itu.
Ahli Parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang berkata, Umno dan pemimpinnya harus bertaubat dan memperbaiki dirinya atas kegagalan itu.  
“Tetapi bukan sahaja Umno dan pemimpin Umno yang perlu bertaubat dan memperbaiki dirinya, kesemua parti politik, individu dan organisasi yang bersubahat dengan skandal 1MDB, seperti parti Barisan Nasional termasuk MCA, Gerakan, MIC, parti BN di Sabah dan Sarawak, malah PAS, Speaker Parlimen dan media cetak dan elektronik, yang bersubahat dalam skandal 1MDB, harus bertaubat dan menebus kesalahan kerana secara langsung atau tidak langsung membantu dan menyokong Najib Razak dalam skandal mega 1MDB,” ujarnya dalam kenyataan.
Malah, MCA yang sebelum ini disaran oleh Umno untuk ‘menempah batu nisan’ – ekoran menang hanya satu kerusi dalam pilihan raya umum lepas – terlepas peluang membersihkan dirinya daripada skandal 1MDB apabila gagal mengecam Najib dalam perhimpunan agung mereka, tambah Kit Siang.
Umno dalam perhimpunan agung baru-baru ini dilihat gagal menawarkan pembaharuan yang diharapkan ahli akar umbi parti itu selepas tewas mengejut kepada Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 yang lalu.
Parti itu juga mengalami krisis kepimpinan apabila ramai pemimpin veteran dan kanan bertindak keluar parti ekoran tidak tidak berpuas hati dengan hala tuju parti selepas Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengambil alih pucuk pimpinan Umno. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena