Wednesday 17 October 2018

[Video NOTIS SERAH DIRI Zahid!] Kerajaan akan tubuh TRIBUNAL SIASAT SPR di era UmnoBN berkuasa & Kenapa Ketua Puteri Parti Pembangkang dibenar berucap di pentas sekolah.

Rabu, 17 Oktober 2018

Foto Suara Rakyat.
Suara Rakyat
MASIH INGAT.. kenapa slps BN tumbang dalam PRU14, bekas Pengerusi SPR Tan Sri Mohd Hashim Abdullah letak jawatan ?

Adakah khidmat beliau sudah tidak diperlukan lagi slps UMNO/BN tumbang pilihanraya tempohari ?

Masih ingat.. kenapa keputusan PRU14 sengaja dilewatkan yg berkait dgn keengganan SPR menandatangani borang 14 yang telah disahihkan di pusat-pusat daerah mengundi tempohari ?

Jika diamati keputusan tak rasmi pd mlm itu, kebanyakan pemimpin2 UMNO berjawatan menteri kalah tipis.. tetapi bila diumumkan lewat semalaman tiba2 pemimpin tersebut menang dgn majoriti tipis..

NAMPAK TAK !


Gadis bujang ini jadi YDP PIBG

Ketua Puteri Umno Rantau Panjang, Alwani Sofia Abdullah kesal dengan pihak yang mempertikai pelantikannya sebagai Yang di-Pertua (YDP) Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sebuah sekolah di kawasan itu.
Menurutnya, pihak yang mempertikaikan pelantikannya menggunakan alasan umurnya dan statusnya yang belum berkahwin.
"Setelah dua tahun pegang status YDP PIBG, baru hari ini dipertikai saya sebagai. Sejujurnya saya menolak jawatan ini satu ketika semasa dipilih sebulat suara melalui mesyuarat agung PIBG.
"Ketika itu saya sedar mungkin tidak layak dengan usia yang terlalu muda sebagai YDP. Tetapi situasi ketika itu, status ayah dan keupayaan saya, maka saya terima jawatan ini sebaga satu cabaran demi membantu sekolah tersebut.
"Bila BN tidak mengekalkan kedudukan sebagai kerajaan pusat, saya buat keputusan untuk letak jawatan tetapi dinasihatkan pihak sekolah supaya bertahan duhulu," katanya ketika dihubungi Malaysiakini, hari ini.
Sebagai rekod, Alwani Sofia juga merupakan anak kepada bekas ahli dewan negara dan bekas ketua bahagian Rantau Panjang, Datuk Abdullah Mat Yasin.
Alwani Sofia berkata, dia juga sudah berbincang dengan pihak pengurusan sekolah untuk melepaskan jawatan tersebut dalam masa terdekat.
"Kerana saya bukan guru, bukan ibu dan bukan siapa-siapa untuk berurusan secara efektif dengan kerajaan pusat semasa. Sebelum ini saya berperanan sebagai pemudahcara antara pihak sekolah, ibu bapa dan kerajaan persekutuan.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena