Tuesday 16 October 2018

[Video Pasir Salak lupa makan ubat ke?] #Kerajaansepenggal & #Nyamuk Menggigit...Nak marah ke! Tak nak terima ke! Realitinya, hari-hari ADA BOLA TANGGUNG yang boleh dilibas oleh pembangkang..Kalau gitu rupanye eloklah TUN lantik aje POK YEH TOK NYADAT YANG TENTU KENA DIAJAR!

Rabu, 17 Oktober 2018
Nak pilih warna stokin pun...susah sangat ke?
Uruskan
Foto Mohd Iddin.
Otai BERSIH
Nak marah ke...
Tak nak terima ke...
Realitinya..hari-hari ADA BOLA TANGGUNG yang boleh dilibas oleh pembangkang.
Keselesaan dengan cara begini jika makin dibina dan dibiarkan,umpama kudis pada diabetes yang dibiarkan membiak. Sesuatu harus dilakukan oleh Dr Pakar agar kudis itu tidak membawa MAUT!
Tun Dr Mahathir umpamanya memberikan sebiji kereta kepada para Menteri.
Arahannya jelas, jangan tukar warna, jangan tukarkan rim biasa kepada RIM SPORT. Patuhlah pada arahan ini. Namun Tun Dr Mahathir menyerahkan kebijaksanaan kepada pemandu kereta untuk memastikan keadaan dalam kereta itu.
KOTOR..BASUH
ADA DEBU..VAKUM
ADA PASIR DI RUANG KAKI, BUANG!
ADA HABUK DI FILTER AIRCOND, CUCI
SAMPAI MASA TUKAR MINYAK HITAM DAN MINYAK GEAR
Semua diatas kena gunalah kecerdikkan yang ada, kalau semua perlu Perdana Menteri yang ajar,lebih baik TUN DR MAHATHIR LANTIK SAHAJA POK YEH TOK NYADAT YANG TENTU KENA DIAJAR!
Tidak nampak dimana logiknya semua itu tidak dibuat atas alasan Tun Dr Mahathir pesan jangan tukar warna kereta sehingga kena bersin dengan kekotoran didalam kereta pun kena telan!
Perlukah Tun Dr Mahathir kena pesan, jangan bawa bangla, jangan bawa pendatang asing sehingga KERETA yang diberikan tidak digunakan untuk kesenangan keluarga!
KEADAAN INILAH YANG MENJADIKAN PRESTASI PARA MENTERI TELAH MENJADI PERSOALAN KEPADA TUN DR MAHATHIR SELAKU PERDANA MENTERI.
Nyamuk Menggigit
17 Okt 2018
Foto Otai BERSIH.
Ramai supporter PH salah faham dan pihak pembangkang mengambil kesempatan dia atas kemunculan #Kerajaansepenggal ni...

Utk makluman #Kerajaansepenggal ni diviralkan kerana kami pengamal media nampak terlampau banyak fitnah yg dikeluarkan oleh pihak pembangkang dan tiada tindakan dari pihak kerajaan utk menjawab atau mengambil tindakan terhadap penyebar fitnah sehingga menjadi barah terhadap reputasi kerajaan Pakatan Harapan di mata masyarakat...

#Kerajaansepenggal juga adalah peringatan dan teguran kami di media sosial pada menteri yg seringkali bertindak dan mengeluarkan kenyataan yg begitu lemah terhadap sesuatu isu serta tindakan yg memberi peluru pada pihak pembangkang sehingga nampak kerajaan dan kepimpinan begitu lemah dalam menguruskan negara.Begitu lemah prestasi kerja mereka dalam menguruskan kementerian sehingga menjadi bahan lawak di media sosial.....Kerajaan perlu mengambil berat isu ni kerana kaji selidik di PRU14 kemenangan PH adalah hampir 50% dari sebaran maklumat di media sosial dan di media sosial jugalah di gunakan utk menangkis sesuatu isu yg dibawa oleh pihak kerajaan masa tu..dari situ kita nampak begitu pentingnya peranan media sosial dlm membantu menyebarkan maklumat yg tepat dan pantas...

Kemunculan #Kerajaansepenggal bukan bermaksud penyokong Pakatan Harapan di media sosial mahu kerajaan PH ni memerintah selama sepenggal seperti yg pembangkang maksudkan....tetapi #Kerajaansepenggal ni bermaksud tindakan dan cara kerja kerajaan PH memeritah nampak secara sambil lewa,tidak perihatin terhadap isu dan maklumat dari kerajaan tidak mencapai sasaran utk manjawab tuduhan dan membawa kearah kepimpinan yg hanya bakal bertahan selama sepenggal jika berterusan begini.....

Mohon pihak kerajaan ambil serius isu ni... kami penyokong PH memandang serius isu ni..kami bersusah payah membantu sehingga tumbangnya kerajaan BN...takkan kami nak biarkan begitu sahaja kelemahan yg kamu sendiri buat....semua perlu memainkan peranan jika mahu pertahankan perubahan yg telah di buat....kuasa media sosial lebih penting dari media massa utk manyampaikan maklumat yg cepat dan pantas dalam abad ni.....kerajaan perlu ambil berat isu ni...

#KamipenyokongPH
#Kerajaansepenggal

Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia, KKMM

Otai BERSIH
Aku ni waktu PH dalam pembangkang ke atau waktu PH dah jadi kerajaan ke..
Aku macam ni le jugak..
Aku kais pagi makan pagi kais petang makan petang takde nak harapkan pada menang atau kalahnya parti politik..
Yg terasa kehilangan nanti adalah pak2 menteri dan MP2...
Jadi harapnya korang kawal le media tu.. banyak sangat siarkan berita supaya PH ni jadi bahan lawak atau pun berita yg cuba mewujudkan keretakan di dalam PH...
Sementara masih sempat ni berubahlah wahai pak menteri...

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena