Friday 7 December 2018

[Video ADAKAH ISA SAMAD MASIH KEBAL?] Kamu bantah perkara yang sudah tak wujud & Kesian PAS, dulu diperkuda DAP... kini diperkuda UMNO. Kah3! Singapura nasihatkan rakyatnya supaya tangguh ke KL.

Jumaat, 7 Disember 2018
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.
Kamu bantah perkara yang sudah tak wujud. Itu namanya kurang siuman. Kesian PAS.. dulu diperkuda DAP... kini diperkuda UMNO.. HAHHAHAHAA. Betol la org kata, parti tunggangan..
Otai BERSIH
Image may contain: 2 people, people smiling, text
Foto Otai BERSIH.
Mu faham ko oyat ni walaun?... jdi tak perlu mung gi... cukupla kamu membantah ICERD dalam jambang rumah kamu ... itu lebih afdhal.... aku kesian kat kamu diperbodohkan oleh pimpinan kamu... 
Foto Azizul Karim Abd Aziz.

Singapura nasihatkan rakyatnya supaya tangguh ke KL

Kementerian Hal Ehwal Luar Singapura menasihatkan rakyat republik itu supaya menangguhkan semua perjalanan yang tidak perlu ke Kuala Lumpur memandangkan perhimpunan yang akan diadakan di bandar raya esok.
Dalam satu nasihat perjalanan yang dikeluarkan hari ini, merujuk kepada laporan media berhubung perhimpunan besar-besaran yang akan berlangsung di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, pada 8 Disember, kementerian itu menasihatkan rakyatnya untuk menangguhkan perjalan yang tidak mendesak ke Malaysia.
"Adalah dijangkakan acara itu akan dihadiri puluhan ribu orang.
“Dengan jumlah hadirin yang begitu ramai, terdapat kemungkinan akan berlaku pertempuran terpencil. Mungkin juga berlaku gangguan lalu lintas dan gangguan lain yang akan memberi kesan kepada pelancong.
“(Justeru), rakyat Singapura dinasihatkansupaya menangguhkan semua perjalanan yang tidak mendesak ke Kuala Lumpur buat masa itu," petik nasihat itu.
Selain perhimpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) satu lagi perhimpunan anjuran Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) juga dijadualkan bagi menyambut Hari Hak Asasi Manusia Antarabangsa, esok.
Walau bagaimanapun, polis telah menyarankan supaya majlis yang dijadual menampilkan kehadiran Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad di Padang Timur, Petaling Jaya itu ditangguhkan ke kemudian hari.
Nasihat perjalanan juga menggesa warga Singapura yang kini di Malaysia untuk terus berhati-hati dan mengelakkan diri daripada menghadiri sebarang perhimpunan, serta mengikuti media tempatan untuk mendapatkan perkembangan terkini serta arahan daripada pihak berkuasa.
Selain itu, ia menggalakkan warga Singapura untuk mendaftar maklumat perjalanan perjalanan mereka melalui sistem eRegister kementerian, serta membeli insurans perjalanan dan kesihatan yang komprehensif.
"Rakyat Singapura juga diingatkan untuk terus berhubungan dengan keluarga dan rakan-rakan untuk memaklumkan kepada mereka bahawa anda selamat," katanya.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena