Saturday 8 December 2018

[Video Bukti MIC dapat dana 1MDB ada di Malaysiakini - Tony Pua] Kalu nak jadi pelakon toksah jadi MB...Sebenarnya usia MB ini sudah di ujung tanduk kerbau balaq!

Ahad, 9 Disember 2018

Kalu nak jadi pelakon toksah jadi MB... 
Image result for Menurut perlembagaan negeri Perak MB mesti seorang Melayu beragama Islam.
Sudah banyak orang politik menjadi pelakon. Semua tidak berbakat dan ada antaranya bukan lagi jadi pelakon tetapi koruptor super wahid, dan penyamun kelas cakrawala. Malah ada yg masih berlakon menjaja retorika kosong, menjual koyok sambil menari menggoyang buntut yg miang atas pentas. Rakyat hari ini bukan bodoh.  

Mereka dapat membaca politikus merangkap pelakon amator yg lemah, rapuh semangat, gelojoh dan memperlihatkan tembelang kerakusannya bila berkuasa. MB Perak nampaknya bersemangat hendak jadi pelakon. Biarkan, biarkan kata orang Perak yang mengenali hatibudi makhluk ini. Dia tidak punya keistimewaan apa-apa sebagai politikus.  

Kata orang Perak dia bergayut pada bapa mertuanya, Radzi Manan, yang membantu dia jadi MB. Bersatu hanya menang dua kerusi di Perak. Kalau dibandingkan dengan DAP yang memperolehi 18 kerusi tentulah dia tidak akan dipilih jadi MB. DAP boleh mencalonkan adun Melayu, Aziz Bari, (pix,bawah) bekas pensyarah undang-undang, sebagai calon MB. 
Image result for Aziz Bari, bekas pensyarah undang-undang, sebagai calon MB.
Menurut perlembagaan negeri Perak MB mesti seorang Melayu beragama Islam. Demi perpaduan dan kerjasama antara PH, DAP tidak melobi untuk jawatan MB. Menurut sumber PH juga nama yg disebut-sebut jadi MB Perak ialah YB Asmuni dari AMANAH. Malangnya Allah tak memberkati hasratnya kerana mungkin dia tidak melobi untuk jawatan itu. 

Sebenarnya usia MB ini di ujung tanduk kerbau balaq. Kalau ada si katak lompat dari PH ke pihak UMNO maka gugurlah MB sekarang seperti buasir tua. Peristiwa melompat parti menjatuhkan kerajaan pilihan rakyat di Perak pernah berlaku selepas PRU 13.  

Sejarah lama mungkin berulang kembali di negeri buah ketior, labu Sayung ini. Sebenarnya banyak pemimpin Bersatu di Perak pun kurang senang dengan lakonan MB ini dari segi kepimpinan parti dan kerajaan.  

Banyak pemimpin Bersatu meluahkan rasa kesalnya bila dia ini disintuklimau jadi MB. Banyak orang Perak berpendapat sekiranya pucuk pimpinan Bersatu tidak bertindak bijaksana jangan terkejut beruk kalau Bersatu menjadi parti 'kutu' di negeri Perak yang hilang sinar gemilangnya hari ini. - Yahaya Ismail 
Tumpang sekole.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena