Saturday, 16 July 2016

PERCUBAAN KUDETA DI TURKI - Sheikh Dr Yusuf Al-Qaradhawi

Ahad, 16 Julai 2016
PERCUBAAN KUDETA DI TURKI - Sheikh Dr Yusuf Al-Qaradhawi



“Setinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi, serta tahniah semestinya buat rakyat Turki, kerajaan dan presiden, serta majoriti tentera yang masih menghormati pilihan rakyat.”

“Para perampas kuasa mendakwa mereka bersama aspirasi rakyat; akan tetapi apabila rakyat keluar untuk menuntut mereka kembali ke berek mereka, mereka gunakan peluru dan jet pejuang.” “Wahai perampas kuasa, sekiranya matlamat kamu tampuk pemerintahan, maka gunakanlah peti undi untuk berkempen dan bukannya kereta kebal.” “Wahai rakyat Turki, demi Allah, Dia tidak akan mengecewakan kalian kerana kalianlah yang banyak meringankan bebanan org lain, membantu mereka yang susah, memuliakan tetamu, membantu kebenaran, memilih kebebasan dan membantu golongan yang tertindas. 

Segala puji bagi Allah, rakyat Turki telah keluar dari kancah rampasan kuasa ini dengan penuh keyakinan.” “Ya Allah, jadikan kami dalam kalangan kelompok-Mu yang menang, serta tentera-Mu yang tidak tertewaskan. Ya Allah, tinggikan buat kami kalimah Islam, dan naikkan buat kami panji Al-Quran.”


Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

Warga Turki marah dan menghakimi para tentera kudeta.
Tentara Turki berebut naik ke dalam bus saat diamankan oleh kepolisian usai menjadi bulan-bulanan kemarahan warga sipil setelah kudeta di Jembatan Bosphorus di Istanbul, Turki, Sabtu (16/7).

Warga sipil melampiaskan kekesalannya menggunakan tongkat saat menghakimi para tentara militer Turki.

Aparat kepolisian Turki berusaha meredam kemarahan warga sipil yang mencoba menghakimi para tentara.

Seorang tentara Turki terkapar setelah menjadi sasaran amukan warga sipil.

Warga sipil saat memukul tentara turki yang sudah terkapar. Pemerintah Turki telah menahan 754 tentara yang diduga terlibat upaya kudeta.

Polisi berusaha melindungi seorang tentara yang menjadi amukan massa warga sipil Turki.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena