Friday 29 July 2016

'Sindiket Penyeludupan Manusia' Isteri kedua pelakon terkenal ditahan polis! Apasal tarik balik larangan bawa 1.5 juta pekerja Bangladesh?

Jumaat, 29 Julai 2016
pekerja Bangladesh
Tarik balik larangan bawa 1.5 juta pekerja Bangladesh?
SELEPAS tertangguh selama enam bulan, akhirnya larangan membawa masuk 1.5 juta pekerja asing dari Bangladesh dipercayai telah ditarik balik.  
Sumber dalaman yang diperoleh China Press memberitahu, kerajaan akan hanya membenarkan pekerja Bangladesh yang dibawa masuk itu terlibat dalam tiga sektor, iaitu pembuatan, pembinaan dan perladangan serta senarai mereka dimasukkan ke dalam negara sumber.
Difahamkan, Kementerian Dalam Negeri akan mengeluarkan arahan tersebut dalam tempoh dua minggu ini .
Persetujuan ini dikatakan adalah antara kerajaan dengan kerajaan (G to G) dan tidak lagi diuruskan melalui agensi pekerja asing. Ini bermakna pihak majikan selepas ini perlu menanggung levi pekerja asing asing.
Pada Februari tahun ini, Kerajaan Malaysia dan Bangladesh telah menandatangani perjanjian persefahaman untuk membawa masuk 1.5 juta pekerja Bangladesh ke negara kita dalam tempoh tiga tahun akan datang.
Bagaimana pun, perjanjian tersebut dikatakan telah terbatal tidak sampai 24 jam sekali gus menyebabkan banyak sektor seperti pembinaan dan pembuatan menghadapi masalah kekurangan tenaga pekerja yang serius.
Akhbar itu menulis lagi, dalam tempoh enam bulan yang lalu, pelbagai pihak termasuk persatuan perindustrian dan perladangan telah mengadakan perbincangan dengan Kementerian Dalam Negeri dan beberapa kementerian yang berkaitan mengenai masalah yang dialami mereka.
Difahamkan, di kawasan industri Bakri, Muar, sebanyak 14 kilang perabot telah ditutup akibat kekurangan tenaga pekerja asing sepanjang tempoh pembekuan pekerja asing.
"KERAjaan BN tak pandai menipu rakyat" -Najib Razak, 20/9/2011.

ZAHID KATA...
Tangguh ambil pekerja 1.5 juta Bangladesh SERTA-MERTA.. TETAPI pertimbang bawa masuk 5 ribu pekerja Sri Lanka..

NAMPAK TAK !!!

Isteri pelakon ditahan polis disyaki terbabit penyeludupan manusia

Isteri kepada seorang pelakon terkenal merupakan antara 28 pegawai dan anggota Jabatan Imigresen yang ditahan polis dalam operasi khas Selasa lalu di Putrajaya, kerana dipercayai terlibat dengan sindiket penyeludupan manusia.
Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata kesemua mereka termasuk wanita berusia 33 tahun itu ditahan bagi membantu siasatan.
"Mereka disyaki terlibat dalam pemalsuan dokumen dan memberi laluan segera kepada warga asing yang memasuki negara ini tanpa melalui prosedur yang sah," katanya ketika dihubungi Bernama semalam.
Noor Rashid berkata polis tidak menolak kemungkinan terdapat pegawai kanan imigresen yang terlibat dalam kes itu.
Beliau berkata siasatan lanjut dilakukan untuk mengenal pasti individu lain yang mungkin terlibat.
Semua suspek ditahan di bawah Akta Pencegahan Jenayah (POCA) 1959.
Sebelum itu polis belum mendapat maklumat berhubung dakwaan isteri pelakon yang dikatakan itu adalah isteri  kedua pelakon Adi Putra, Nor Shahida Zolkifly antara 15 kakitangan Jabatan Imigresen yang ditahan  petang semalam di Putrajaya seperti laporan sebuah portal hiburan hari ini.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menjelaskan, beliau tidak tahu menahu tentang dakwaan itu.
“Mana awak tahu? Saya pun tidak tahu lagi,” katanya pendek pada sidang media selepas merasmikan merasmikan majlis penutup Persidangan Polis ASEAN (ASEANAPOL) ke-36 di sini petang semalam.
Khalid diminta mengulas laporan portal hiburan semalam yang mendakwa isteri pelakon tersebut ditahan kira-kira jam 4.30 petang semalam di pejabatnya dalam operasi khas.

Isteri Kedua Adi Putra Ditahan Bantu Siasatan Sindiket Penyeludupan Manusia?

Isteri kedua pelakon Adi Putra, Nor Shahida Zolkifly didakwa antara 15 kakitangan Imigresen yang ditahan pada petang Selasa di Putrajaya.
Isteri kedua pelakon Adi Putra, Nor Shahida Zolkifly didakwa antara 15 kakitangan Imigresen yang ditahan pada petang Selasa di Putrajaya.

Sumber Astro Gempak memberitahu isteri pelakon tersebut ditahan kira-kira jam 4.30 petang Selasa di pejabatnya dalam operasi khas.

Sementara itu menerusi laporan akhbar Berita Harian, penangkapan tersebut dilakukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) bagi membantu siasatan berkaitan sindiket penyeludupan warga asing.

Menurut laporan tersebut lagi, kumpulan pegawai imigresen tersebut menjadi pemudah cara untuk menguruskan dokumen kemasukan warga asing ke Malaysia.

Malah siasatan awal mendapati, seorang suspek wanita disyaki bekerjasama dengan penyeludupan manusia masuk utama negara dengan bantuan beberapa pegawai lain.

Wanita tersebut juga dipercayai antara pegawai yang berurusan terus dengan ejen sindiket dan memperoleh keuntungan yang tinggi menerusi aktiviti tersebut.


- astroawani
BLM

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena