Sunday 31 July 2016

[Video] 1MDB: Najib Tidak Boleh Lari Lagi & Muhyiddin yakin 'Malaysian Official 1' akan didakwa di mahkamah AS.

Isnin, 1 Ogos 2016

Muhyiddin yakin 'Malaysian Official 1' akan didakwa di mahkamah AS

Menurut undang undang Amerika Syarikat harta dirampas dan orang bersalah mencuri kena juga dibawa kemuka pengadilan kata Muhyiddin
Menurut undang undang Amerika Syarikat harta dirampas dan orang bersalah mencuri kena juga dibawa kemuka pengadilan kata Muhyiddin
Langkah menyita aset terlibat dengan skandal 1MDB oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat hanya satu langkah permulaan sebelum proses mendakwa individu terlibat seperti anak tiri Perdana Menteri, Reza Aziz dan individu dinamakan ‘Malaysia Official 1’ (MO1) di mahkamah.
Mantan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata langkah mengheret mereka terlibat ke muka pengadilan dilakukan pada fasa kedua iaitu selepas proses penyitaan dilakukan.
“Aset dan wang ini akan dirampas termasuklah wang kepunyaan orang bernama MO1. Wang ini bukan sahaja dirampas tetapi dalam undang-undang Amerika Syarikat, harta dirampas dan orang bersalah mencuri kena juga dibawa kemuka pengadilan.
“Sama juga dengan orang mencuri ayam ditangkap polis, ayamnya polis rampas tetapi hukuman tidak boleh lepas, kena dibawa ke mahkamah sebab awak mencuri. Hakim kata awak kena denda RM100 ke atau penjara satu hari ke atau sebulan ke.
“Di sana pun begitu juga, sekarang ini baru fasa pertama, dia rampas dahulu. Fasa kedua orang dinamakan itu menghadapi apa dikatakan dakwaan atas kesalahan dilakukan. Itu belum keluar lagi, itu setahun, dua tahun tak habis cerita lagi,” katanya.
Muhyiddin berkata demikian ketika berucap di Majlis Jalinan Mesra Aidilfitri ‘Melakar Muafkat Baru’ di Bukit Sentosa di sini, semalam seperti dilaporkan Selangorkini.
Katanya, kes 1MDB merupakan antara skandal penggubahan wang haram terbesar dengan penglibatan pemimpin tertinggi sesebuah negara yang pernah berlaku dalam sejarah dunia

Katanya lagi, selain menjadi skandal terbesar, skandal ini turut memalukan rakyat Malaysia ekoran melibatkan semua rakyat di negara ini terpaksa menanggung akibatnya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena