Saturday 30 July 2016

[Video] Malu beb! Kleptokrasi ("KLEPET" dan "KELENTONG")...Pihak berkuasa AS sepina Goldman bantu siasatan 1MDB.

Sabtu, 30 Julai 2016

PAKCIK KAMPUNG MAKCIK FELDA tahu tak maksud 'KLEPTOKRASI' !!!

Kleptokrasi disimpulkan berasal daripada cantuman perkataan "KLEPET" dan "KELENTONG" yang berselindung di sebalik demokrasi.

Hanya kerana #1MDB, NAJIB RAZAK dan JHO LOW, seluruh dunia dalam sekelip mata mula mengenali negara kita sebagai negara pencuri.

Malu beb... KECUALI BAGI MEREKA YANG SAMA-SAMA MENCURI !!!


Kan...kannnnn....tak berani pula lembu Umno nk berdemo pada US...!

Pihak berkuasa AS sepina Goldman bantu siasatan 1MDB

 | July 30, 2016

Pihak berkuasa itu juga mahu menemu bual kakitangan dan bekas kakitangan Goldman berkaitan skandal itu.



1mdb-Goldman-doj_600
WASHINGTON: Pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) mengeluarkan sepina kepada Goldman Sachs Group Inc bagi mendapatkan dokumen berkaitan dengan urus niaga bank yang ada kaitan dengan skandal 1MDB, lapor Wall Street Journal (WSJ).
Goldman menerima sepina itu awal tahun ini daripada Jabatan Kehakiman AS (DoJ) dan Suruhanjaya Sekuriti dan Pertukaran AS (SEC), lapor WSJ memetik individu yang arif mengenai perkara itu.
Pihak berkuasa itu juga mahu menemu bual kakitangan dan bekas kakitangan Goldman berkaitan inkuiri itu, tetapi pertemuan berkenaan masih belum diadakan sehingga semalam.
DoJ dan SEC enggan memberi komen. Tiada seorang pun daripada Goldman Sachs yang dapat memberi komen di luar waktu perniagaan biasa AS.
1MDB, yang diasaskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 2009, tidak lama selepas memegang jawatan itu, sedang disiasat atas kesalahan pengubahan wang haram di sekurang-kurangnya enam negara termasuk AS, Singapura dan Switzerland.
Najib bagaimanapun terus-terusan menafikan sebarang salah laku.
Pegawai penguat kuasa undang-undang AS sedang cuba mengenal pasti sama ada Goldman melanggar undang-undang persekutuan selepas gagal menandakan transaksi di Malaysia, lapor WSJ pada Jun.

Pengawal selia negeri New York juga menyoal bank Wall Street bagi mendapatkan butiran siasatan berbilion dolar yang dikumpul dalam bentuk bond ditawarkan untuk 1MDB, lapor Reuters pada Jun, memetik individu yang biasa dengan perkara itu.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena