Wednesday 20 July 2016

[Video] Amerika Mulakan Siasatan Ke Atas 1MDB...Riza, Jho Low antara nama dalam tindakan Jabatan Keadilan AS

Khamis, 21 Julai 2016

Amerika Mulakan Siasatan Ke Atas 1MDB


Riza, Jho Low antara nama dalam tindakan Jabatan Keadilan AS

Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (AS) telah memfailkan tindakan undang-undang, pada hari Rabu, bagi merampas berpuluh-puluh hartanah yang berkait dengan 1Malaysia Development Berhad ( 1MDB) dengan lebih AS$3.5 bilion disalah gunakan daripada institusi berkenaan.

Tindakan undang-undang tersebut yang difailkan di Los Angeles bertujuan membuat rampasan aset yang 'terlibat dalam dan boleh dikesan berhubung konspirasi antarabangsa untuk menggubal wang haram disalah gunakan dari 1MDB'.

Tindakan undang-undang berkata, kesalahan yang didakwa berlaku itu dilakukan dalam tempoh empat tahun dan melibatkan beberapa individu termasuk para pegawai Malaysia dan rakan sekutunya yang berkomplot untuk menipu bagi memindahkan berbilion daripada 1MDB.

Tiada satupun daripada tindakan undang-undang tersebut menamakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Namun, tindakan tersebut menamakan anak tiri Najib, Riza Aziz sebagai 'individu berkaitan' dalam kes itu. Mereka juga menamakan pembiaya Malaysia, Low Taek Jho atau Jho Low serta pegawai kerajaan Abu Dhabi, Khadem al- Qubaisi dan Mohamed Ahmed Badawy Al- Husseiny.

- Reuters
BLM.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena