Monday 8 October 2018

[Video Terkejut Wartawan! Syed Saddiq DEDAH Gaji Teong Kim RM175,000 Sebulan] PRK Port Dickson: Seramai 7,191 pengundi awal mengundi hari ini.

Selasa, 9 Oktober 2018

Foto Parti Amanah Negara.
Foto Parti Amanah Negara.

PRK Port Dickson: Seramai 7,191 pengundi awal mengundi hari ini

PRK Port Dickson: Seramai  7,191 pengundi awal mengundi hari ini
Seramai 7,191 pengundi awal bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson dijangka mengundi di tiga pusat mengundi yang dibuka 8 pagi ini.
Mereka merangkumi 6,636 anggota tentera dan pasangan masing-masing yang mengundi di Hangar, Pusat Latihan Asas Tentera Darat dan di Dewan Serba guna, Kem Segenting PD serta 555 anggota polis yang menunaikan tanggungjawab mereka di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson.
Tiga pusat pengundian itu membabitkan 13 saluran dengan 10 dibuka sehingga 5.30 petang sementara bakinya sebanyak tiga saluran di IPD Port Dickson iaitu Khemah A, B dan C akan ditutup pada 12 tengah hari kerana jumlah pengundi yang kecil.
Selepas pusat pengundian ditutup, semua kertas undi akan disimpan di lokap IPD Port Dickson dan hanya akan dikira di pusat penjumlahan undi di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson pada 13 Okt nanti.
Proses pengundian awal itu akan disaksikan oleh ejen calon yang bertanding di bahagian pilihan raya yang berkenaan dan pemerhati pilihan raya terdiri daripada wakil organisasi serta pertubuhan bukan kerajaan yang dilantik Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
SPR menetapkan Sabtu ini sebagai hari pengundian.
Parlimen Port Dickson memiliki 75,770 pengundi berdaftar merangkumi 43 peratus pengundi Melayu, Cina (33 peratus), India (22 peratus) dan lain-lain kaum (2 peratus).
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena