Tuesday 9 October 2018

[Video PAS Cuba Merenggangkan Hubungan Raja Dan Pemimpin & Anwar terima pengampunan penuh] Umno masih nak pertikai keputusan YDP Agong tetapi malas nak bertanding? Kenapa Pas bermati2an supaya Anwar tak layak bertanding? Guan Eng: Tiga tahun untuk selesaikan hutang RM1 trilion.

Selasa, 9 Oktober 2018


Foto Suara Rakyat.
Nak pertikai keputusan yang telah dimuktamatkan oleh YDP Agong, tapi bodoh.
"UMNO dipenuhi lebih ramai orang bodoh" - Tun Mahathir, 25/9/2013.
Krikk.. Krikk.. Krikk

MASIH INGAT ugutan peguam PAS selaku Setiausaha Agung PAS tempohari;

"Saya yakin mahkamah akan singkir Anwar. Jika mahkamah tak buat keputusan, kami akan buat petisyen" -Takiyuddin Hassan.

KENAPA.. skrg bermati-matian cari jalan dan helah supaya Anwar tak layak bertanding agar PAS akan diisytiharkan pemenang dlm PRK Port Dickson nanti?

KENAPA.. PAS & UMNO takut sgt jika Anwar menang kali ini, seterusnya bakal jadi PM kelak?

KENAPA.. PAS begitu berani galak nak pertikai keputusan pengampunan tersebut yg telah dibuat YDP Agong?

Guan Eng: Tiga tahun untuk selesaikan hutang RM1 trilion


Kerajaan memerlukan "sekurang-kurangnya" tiga tahun untuk menyelesaikan hutangnya dan membuat pembayaran semula, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.
"Kami akan memerlukan sekurang-kurangnya tiga tahun untuk menyelesaikan isu-isu fiskal yang disebabkan oleh hutang RM1 trilion dan bayaran (tertunggak) RM35 bilion hasil GST dan cukai pendapatan," katanya kepada pelabur-pelabur semasa persidangan "Malaysia: A New Dawn" di Kuala Lumpur hari ini.
Jumlah RM35 bilion itu adalah gabungan dana pembayaran balik GST sebanyak RM19 bilion yang belum selesai manakala RM16 bilion lagi adalah untuk pembayaran balik cukai pendapatan belum dilaksanakan.
Mengaku bahawa proses pemulihan ini akan "menyakitkan", Lim berikrar akan mengembalikan semua pembayaran balik cukai tertunggak kepada pihak yang sewajarnya.
"Ini mungkin menyakitkan, tetapi wang ini bukan milik kerajaan.
"Dan pentadbiran ini telah menjadikannya sebagai penting untuk memulangkan RM35 bilion kepada syarikat dan rakyat Malaysia.
"Walau bagaimanapun, faedahnya, pengembalian semula wang ini pasti akan bertindak sebagai rangsangan utama untuk dibelanjakan dan pelaburan sektor swasta kita," kata Lim.
Menteri itu turut menegaskan bahawa pentadbiran BN terdahulu sepatutnya dipersalahkan berhubung keadaan ekonomi negara hari ini.
Katanya, BN bukan sahaja terlibat dalam "perakaunan kreatif", malah mereka juga melebihkan pendapatan kerajaan.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena