Wednesday 16 January 2019

[Video TANGAN GHAIB! "Kalau Ada Tangan Ghaib, Tangan Dialah!"] 10YearChallenge 2009 vs 2019! Hisham bakal KETUA PEMBANGKANG?

Rabu, 16 Januari 2019
Foto 10YearChallenge.
10YearChallenge
Najib in 2009.
「Gambar najib 2009」的圖片搜尋結果
「Gambar Najib Malu Apa Bossku」的圖片搜尋結果
2019 Malu apa Bossku - Najib

HISHAMMUDDIN BAKAL KETUA PEMBANGKANG?

Lewat malam semalam, Najib Razak memuat naik di laman Twitternya gambar pertemuan beliau dengan Presiden UMNO tanpa kuasa, Zahid Hamidi;  Mohamad Hassan, Timbalan Presiden  UMNO yang menjalankan tugas-tugas Presiden UMNO dan Hishammuddin Hussein, bekas Naib Presiden UMNO.

Bersama gambar itu Najib turut menulis kata-kata  - Kami sepakat demi masa depan parti, ummah dan negara.

Berdasarkan gambar perkahwinan anak Najib yang terdapat di bahagian dinding di mana pertemuan itu diadakan, adalah dirasakan ia berlangsung sama ada di kediaman Najib di Jalan Duta atau di kondo milik anaknya di tengah-tengah ibu kota.
Ini sekaligus menunjukkan pertemuan itu adalah diinisiatifkan oleh Najib sendiri dengan tujuan melibatkan sekali sepupunya itu.

Jika pertemuan itu hanya melibatkan Najib dengan Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan saja ia mungkin tidak menghairankan sangat kerana beliau adalah bekas Presiden UMNO, manakala Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan pula adalah peneraju UMNO ketika ini.

Tetapi, mengapa mesti ada Hishammuddin sekali dalam pertemuan tersebut?

Apa tujuannya, sedangkan Ahli Parlimen Semberong itu tiada sebarang jawatan di peringkat UMNO Pusat?

Jika pertemuan itu bertujuan membincangkan hal-hal berkaitan UMNO, kenapa tidak dilibatkan sekali Naib-Naib Presiden UMNO, Setiausaha Agung, Ketua Penerangan dan lain-lain penjawat kanan dalam parti?

Apakah pertemuan itu diadakan dengan tujuan mahu mencadangkan sesuatu jawatan penting buat Hishammuddin - seperti Setiausaha Agung misalnya dan kemudian diprojekkan untuk bertanding sebagai Presiden UMNO pada pemilihan tahun 2021 nanti?
Apakah untuk tujuan itu, Hishammuddin mungkin akan mengambil alih jawatan Ketua Pembangkang daripada Zahid Hamidi tidak lama selepas ini?

Dan hari ini, sehari selepas pertemuan lapan mata itu, Hishammuddin didapati tidak semena-mena telah turun berkempen di Cameron Highlands sambil mengatakan beliau tetap setia bersama UMNO.

Mengapa hanya kali ini saja Hishammuddin turun berkempen, itu pun sehari selepas pertemuannya dengan Najib, Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan, sedangkan dalam beberapa pilihanraya kecil sebelum ini, beliau langsung tidak pernah menampakkan muka?

Tidak mustahilkah semuanya ini saling berkaitan? (ShahbudinHusin 16/01/2019)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena