Sunday 5 May 2019

Suara TMJ Suara Rakyat? Haa..haa..haa..tepuk! Daulat Tuanku Kenapa tanah seluas 155 ekar tu (tanah kurnia) diberi oleh BN kpd Tuanku Sultan? Kami sbg rakyat nak tahu! [Video Anwar: Tidak Ada Negara Yang Mengalami Transasi Boleh Melakukan Perubahan Itu Dengan Mudah]

Ahad, 5 Mei 2019
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang
Suara TMJ Suara Rakyat...
haa.. haa.. haa.. tepuk..!
Tiada penerangan foto disediakan.
Tiada penerangan foto disediakan.
Tiada penerangan foto disediakan.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks
Suara Rakyat
Kami sbg rakyat nak tahu, punca sebenar kenapa tanah seluas 155 ekar tu (tanah kurnia) diberi oleh BN kpd Tuanku Sultan semasa UMNO/BN berkuasa dahulu..
Bukankah kebiasaanya yg kita dengar pihak istana beri tanah kurnia kpd seseorg (seseorg yg ada berjasa kpd negeri). Tetapi ini terbalik.. K'jaan BN pula yg bagi...
Adakah pemberian tanah kurnia tersebut ada melibatkan satu perjanjian pertukaran tanah (Land Swap) antara kerajaan Negeri dgn pihak istana ?
Kalau ada berlaku (land swap) tanah sultan Johor mana yg telah kerajaan BN ambil (utk tujuan pembangunan negeri atau sbgnya), tanah sultan Johor mana tersebut ?
Itu yang kamu nak tahu..
Jika sultan Johor ambil tanah 155 ekar tu kononnya utk rakyat, 155 ekar tu boleh dibuat 620 buah rumah bangalow (suku ekar satu rumah lot bangalow). Kalau buat utk perumahan rakyat marhaen sudah tentu lebih dari itu lagi.. Alhamdulillah.
Jika Tuanku Sultan jujur & ikhlas, harap ada penjelasan utk diberitahu kpd rakyat, agar rakyat tidak fikir yg bukan2..

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena