Wednesday, 1 May 2019

[Video UmnoBN PAS PENAKUT & Tahu di Sandakan TIADA PENYOKONGNYA] Laa apahal, Anak pandai bapak bangang? Hang pi marah Lim Guan Eng buat apa? Siapa sangka, dia bukan keturunan temenggong atau berdarah diraja tetapi beliau mampu untuk berada di tahap digeruni dunia.

Rabu, 1 Mei 2019
Dalam PRK Sandakan, Calon dari BN dan Pas tidak mengambil bahagian. Adakah kerana BN takut ataupun ada sebab tertentu?. Jom kita tengok apa kata sebahagian orang ramai. Apa pula pandangan anda?
Tiada penerangan foto disediakan.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks

Bangang punya melayu UMNO..anak tak dpt penajaan MARA.. pi marah. Lim Guan Eng buat apa?.. pi lah ke Menteri Pendidikan atau Menteri yg jaga MARA.. (Anak dia ke? Nama bin pun lain)
Anak pandai bapak bangang!
Siapa sangka, hanya dari seorang rakyat biasa dan tidak mempunyai keturunan bangsawan, sama ada dari keturunan temenggong, atau berdarah diraja.
Bapak, atok pun bukan dari kalangan bekas2 menteri.
Tetapi beliau mampu untuk berada di tahap digeruni dunia dan setanding dengan pemimpin2 hebat dunia ketiga.
Siapa sangka jugak, beliau mencipta sejarah sebagai Perdana Menteri yang paling lama dan Perdana Menteri dua kali di bawah dua kerajaan yang berbeza.
Semuanya adalah dari semangat tidak putus asanya dan sifat ikhlas selain sifat sayangnya kepada negara dan bangsa dalam membantu negara dan membela rakyat.
Ada lagi ke Mahathir Mohamad kedua?
YAB Tun Dr Mahathir Bin Mohamad PM-7

Image may contain: 1 person, text

2 comments:

oranqtua said...

anak tiri dia kut!!!

nick said...

Ramai lagi anak2 melayu miskin yang pandai masa BN pegang kerajaan tak dapat tajaan MARA ataupun biasiswa. Masa BN pegang ramai anak2 orang kuat UMNO dan kroni2 mereka dan rakan2 sekutu mereka dapat biasiswa walaupun keputusan peperiksaan mereka "mediocre" dan menyingkirkan peluang anak2 melayu yang bukan anak2 pemimpin UMNO, bukan anak2 kroni mereka, yang tidak berkemampuan dan miskin walaupun mempunyai keputusan peperiksaan yang cemerlang. So kalau dulu peluang2 anak2 orang miskin yang pandai tak mendapat tajaan takde pun orang2 UMNO ni dok bising2 dan ribut tapi sekarang ni apabila anak2 mereka dan anak2 kroni mereka yang mampu serta kaya tak dapat tajaan, mereka marahkan kerajaan. Tak sedarkah melayu2 penyamun ni bahawa Kerajaan tak mampu nak taja kesemua pelajar2 cemerlang sebab duit2 negara habis orang2 UMNO dah kebas dan samun! Sang penyamun sekarang ni dok bising2 dan marah sebab tuan rumah tak ada duit sedangkan mereka yang dok sapu licin duit tuan rumah! Memang penyamun ni semua tak de rasa malu dan tak insaf langsung dan pasal tu lah semua dok bangga dengan slogan yang bertentangan dengan Islam "malu apa bossku"! Malu itu sebahagian dari Islam. Dan sapa2 yang tak reti malu dan tak de rasa malu dengan menyokong penyamun, bermakna kamu dah hilang sebahagian dari iman kamu! Malu itu separuh dari iman, maka kalau iman kamu tu sememangnya ciput (sebab kaki samun dan sokong penyamun), berapa banyak kah iman kamu yang tinggal, wei!

Nick.
Cape Tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena