Monday 8 April 2013

PAS Merentasi Semua Kaum - Mencalonkan 5 Calon Non Muslim PRU13!

Isnin, 8 April 2013

KUALA LUMPUR: PAS meletakkan lima calon dari kalangan pimpinan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) untuk bertanding dalam Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.
 Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, lima calon tersebut yang dikenal pasti berpotensi terdiri daripada dua calon di Johor, satu di Melaka dan dua lagi di Sabah dan Sarawak.
 Pengerusi DHPP, Hu Pang Chaw akan bertandingi kerusi parlimen di Johor.
Kumutha Raman yang bertanding di Dun Tiram pada PRU12 lalu dikekalkan di situ.
 Pada PRU lalu, beliau mendapat 8,827 undi manakala calon BN memperolehi 17,005 undi.
 Bagaimanapun, kata Mujahid calon-calon daripada DHPP akan diumumkan secara rasmi oleh Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam masa terdekat ini.
Beliau yang juga Penasihat DHPP mengalu-alukan pencalonan dari kalangan DHPP yang bukan sahaja sayap parti tetapi membuktikan PAS memberi kepercayaan kepada mereka khususnya di kalangan bukan Islam.
"Imej yang bermakna ini merupakan lambaran sejarah baru bagi PAS kerana meletakkan calon bukan Islam untuk PAS yang bukan sahaja menyokong tetapi boleh membawa bendera PAS. Merentasi semua kaum di negara ini," katanya kepada Harakahdaily.
Beliau turut berterima kasih kepada pucuk pimpinan PAS yang meletakkan calon DHPP di beberpa tempat yang berpotensi untuk menang.
Harakahdaily.
Dewan Himpunan Penyokong PAS
Pengerusi DHPP, Hu Pang Chaw 
DHPP Terengganu
Gambar: Salahudin dalam sidang media bersama DHPP
DHPP DI SABAH
DHPP Hulu Selangor
PARIT BUNTAR , 5 Ogos : Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) 
AMPANG: Penyerahan borang keahlian Dewan Himpunan Penyokong PAS 
Perwakilan DHPP ke Muktamar PAS
Memegang terus tagline 'PAS For All', DHPP memuji usaha yang dilaksanakan 
DHPP sasar 30,000 ahli

Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) mensasarkan 30,000 ahli menjelang akhir tahun ini.
Komitmen ini dibuat oleh DHPP dalam mesyuarat pimpinan DHPP Pusat dengan pimpinan Jabatan Pilihanraya PAS (JPP) di bangunan Parlimen hari ini.

Mesyuarat itu disertai oleh pengerusi DHPP Hu Pang Chaw, timbalannya N Balasubramanian, naib pengerusi Vincent Lee, setiausaha Letchumanan dan lain-lain pimpinan pusat dan negeri DHPP.

Turut serta adalah lembaga penasihatnya iaitu Dr Mujahid Yusof dan pimpinan lain. JPP pula diwakili oleh Ketua Pengarahnya, Dr Hatta Ramli serta ahli-ahlinya iaitu Mohd Firdaus Jaafar (anggota parlimen Jerai) dan Mohamad Husin (anggota parlimen Pasir Puteh).

Hu Pang Chaw ketika dihubungi berkata, usaha akan dibuat dengan kerjasama JPP untuk mencapai sasaran itu.

“Kita akan buktikan PAS sebuah parti yang relevan dan diterima pelbagai pihak dalam masyarakat majmuk Malaysia ini,” katanya.

=======Komentar
Alhamdulillah, ana puji dengan sikap DHPP yang bersungguh nak pastikan penyokong PAS di kalangan bukan Muslim bertambah. Inilah yang kita harapkan. Insya’Allah boleh. Ini semua perlu diperkukuh dengan komitmen pimpinan PAS juga. Kena cool sikit kata orang. Bagi bukan Islam pun tertarik dengan perjuangan kita.

Kita tak boleh gerak parti PAS dengan stail lama. Kita kena longgarkan sedikit kaedah kita. Jangan la cerita pasal Hudud setiap masa. Kena cerita benda-benda yang lebih syumul tentang Islam. Itu yang lebih molek. Minta maaf cakap, sesetengah pimpinan ulama’ PAS kalau balun orang kafir – teruk sangat. Sampai tak terangkat muka orang Cina dan India kepada parti kita. Kena bawak rilek juga dalam dakwah ni. Jangan hentam keromo sahaja.

DHPP pun cakap benda sama. Kena slow sikit bab Hudud. Ini disampaikan dengan sangat beradab kepada pimpinan PAS. Kena slow sikit. Bukan buang. Bukan ketepikan.

Kita kena beri mereka muka. Tugas mereka nak yakinkan non-Muslim untuk menyokong kita agak sukar dan berat.

30,000 ini permulaan yang baik. Kita akan tingkatkan lagi nanti.
Tahniah DHPP. Usaha lebih keras ya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena